تلاش ائتلاف سعودی برای متوقف کردن فعالیت پالایشگاه‌های یمن

تلاش ائتلاف سعودی برای متوقف کردن فعالیت پالایشگاه‌های یمن
پنج‌شنبه 4 ارديبهشت 1399 - 14:50

شرکت نفت یمن با ارائه گزارشی در خصوص کشتی‌های توقیف‌‌شده، از تلاش ائتلاف متجاوز و مزدوران برای توقف فعالیت پالایشگاه‌های «مأرب» خبر داد.

العالم - یمن

شرکت نفت یمن، امروز (پنجشنبه)، در یک کنفرانسی مطبوعاتی که برای بررسی خسارت‌های وارده به یمن به دنبال توقیف کشتی‌ها نفتی، برگزار شد تصریح کرد که ائتلاف سعودی در تلاش است تا فعالیت‌ پالایشگاه‌‌های استان «مأرب» (شرق صنعاء) را متوقف کند.

به گزارش وبگاه خبری شبکه «المسیره»، شرکت نفت یمن در ارتباط با محموله‌های نفتی که ائتلاف آنها را توقیف کرده است گفت، بیش از ۱۲۷ محموله نفتی تاکنون توقیف شده است که بیشترین زمان توقیف متعلق به کشتی «باهیا داماس» است با ۱۴۵ روز توقیف.

این شرکت در ادامه گزارش کرد که به دنبال توقیف کشتی‌ها، یمن حدود ۶۰ میلیون دلار جریمه شده است و با آنکه تمام این کشتی‌ها برای ورود به بندر «الحدیده» در غرب یمن از سازمان ملل مجوز دریافت کرده‌ بودند؛ اما ائتلاف سعودی هم اکنون ۱۶ کشتی نفتی را در توقف خود دارد.

شرکت نفت یمن توضیح داد که کشورهای عضو ائتلاف با هدف افزایش قیمت کالاها و خدمات حیاتی همچنان محاصره یمن را ادامه می‌دهند که این مسئله هزینه‌های معیشتی را بسیار بالا برده است.

این شرکت افزود که با آنکه قیمت جهانی نفت کاهش یافته است؛ اما محاصره یمن باعث شده است که شهروندان یمنی نتوانند از این کاهش قیمت بهره ببرند.

شرکت و وزارت نفت یمن سازمان ملل متحد و ائتلاف سعودی را مسئول تمام این اقدامات خصمانه قلمداد کردند.

فارس

پربیننده ترین خبرها