اقدام پارلمان عراق در پی از سرگیری حملات داعش در «دیالی»

اقدام پارلمان عراق در پی از سرگیری حملات داعش در «دیالی»
پنج‌شنبه 4 ارديبهشت 1399 - 15:47

در پی تشدید حملات بقایای داعش در استان دیالی عراق، کمیسیون امنیت پارلمان عراق نشست مشترک و مهمی با دو طرف امنیتی مهم کشور برگزار کرد.

العالم - عراق

«عبدالخالق العزاوی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، پنج‌شنبه (امروز – 23 آوریل) گفت که بازگشت فعالیت‌های داعش به استان دیالی موجب شد تا پارلمان عراق با برگزاری نشستی مشترک میان رهبران امنیتی در دستگاه اطلاعات نظامی و نیروهای مشترک در این امر وارد شود.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «بغداد الیوم» تصریح کرد: کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق با هماهنگی «حسن الکعبی» معاون اول پارلمان، نشست مشترک و مهمی با فرماندهان اطلاعات نظامی (استخبارات) و عملیات مشترک برگزار کرد و طی این نشست، آخرین تحولات امنیتی در استان دیالی مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: تحولات اخیر امنیتی در استان دیالی، به دلیل شکاف‌های امنیتی در برخی مناطق این استان بسیار نگران‌کننده است. در نشست مذکور مجموعه تصمیماتی به منظور مقابله با بقایای داعش و پایان دادن به خطر آنها در کلیه بخش‌های استان دیالی اتخاذ شد.

پیشتر، یک مقام مسئول محلی در استان دیالی از زخمی شدن پنج نیروی امنیتی در درگیری با عناصر داعش در تلال حمرین خبر داده بود.

از سوی دیگر، کمتر از چند ماه پیش، یک منبع امنیتی عراق گزارش کرد که اطلاعاتی مبنی بر حضور «ابو ابراهیم القریشی» سرکرده جدید داعش در عراق وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه یک تیم امنیتی در جستجوی سرکرده داعش در عراق است، تایید کرد که داعش طی هفته‌های اخیر، سلسله عملیاتی را اجرا کرد که این نشان می‌دهد سرکرده جدیدشان توانسته با بقیه اعضای سازمان ارتباط برقرار کند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها