اعتراف آمریکا در یک گزارش به مانع‌تراشی تحریم‌ها در مقابله ایران با کرونا

اعتراف آمریکا در یک گزارش به مانع‌تراشی تحریم‌ها در مقابله ایران با کرونا
پنج‌شنبه 4 ارديبهشت 1399 - 20:46

آمریکا در گزارشی که به تازگی به بیرون درز کرده به مانع‌تراشی تحریم‌ها در مقابله ایران با شیوع ویروس کرونا اعتراف کرده است.

العالم - آمریکا

یک نهاد زیرمجموعه دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در گزارشی محرمانه به مانع‌تراشی تحریم‌های این کشور در مبارزه ایران با کرونا اعتراف کرده است.

پایگاه «نیشن» مدعی شده به یک گزارش اطلاعاتی دست یافته که در آن اعتراف شده تحریم‌ها توانایی ایران برای مقابله با بیماری همه‌گیر «کووید-۱۹» محدود کرده‌اند و این مسئله سلامت نظامیان آمریکا در همسایگی این کشور را مورد تهدید قرار می‌دهد.

این گزارش که مربوط به ۳ آوریل است اذعان کرده قطر به عنوان کشور میزبان بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در منطقه بالاترین شمار مبتلایان به کووید-۱۹ را دارد.

در این گزارش ادعا شده که در آن تاریخ ۸۰۰ فرد مبتلا به کرونا در قطر وجود داشته‌اند که اکثر آنها از طریق ایران به این بیماری مبتلا شده‌اند.

در سند مورد استناد نشنال آمده تحریم‌های آمریکا موجب شده‌اند ایران از منابع مالی کافی برای انجام اقدامات موثر جهت مبارزه با این بیماری همه‌گیر برخوردار نباشد.

این گزارش اطلاعاتی توسط «اسکادران پشتیبانی عملیاتی نیروی هوایی آمریکا» تهیه شده و یک مقام وزارت دفاع آمریکا آن را در اختیار «نیشن» قرار داده است.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها