آیا نفوذ آمریکا در سوریه واقعا در حال کاهش است؟

آیا نفوذ آمریکا در سوریه واقعا در حال کاهش است؟
پنج‌شنبه 4 ارديبهشت 1399 - 22:12

مرکز مشاوره امنیتی و اطلاعاتی در آمریکا با نام "صوفان" اعلام کرد، ایالات متحده به دنبال تقویت و تثبیت حضورش در استان‌های دیرالزور و الحسکه در شرق سوریه است.

العالم- سوریه

به گزارش العالم، مرکز نام‌برده هشدار داد که ایالات متخده ضمن تلاش برای تقویت موقعیت خود در سوریه، با چالش‌هایی مواجه خواهد شد. تصمیم "دونالد ترامپ" رئیس‌جمهوری آمریکا در ماه اکتبر گذشته مبنی بر کاهش شمار نظامیان آمریکایی در سوریه دلیل اصلی معضل فراروی واشنگتن است.

در این گزارش با اشاره به این‌که نفوذ آمریکا در سوریه طی 6 ماه گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافته، آمده است واشنگتن فاقد نیروهای مناسب برای دستیابی به اهدافش در سوریه است.

این مرکز به همکاری میان "نیروهای دموکراتیک سوریه"( قسد) و دولت سوریه اشاره می‌کند و می‌گوید دلیل اصلی این همکاری تصمیم آمریکا "برای خارج کردن نیروهایش" است، بنابراین نفوذ واشنگتن به دلیل این تصمیم در حال کاهش است.

مرکز "صوفان" خاطرنشان کرد، در مقابل نفوذ روسیه نقش بارزی در روابط میان سوری‌ها و دولت سوریه دارد.

طبق این گزارش، مسکو امکان حضور دائم نظامی و سیاسی در سوریه را دارد و تلاش می‌کند پایگاه نظامی جدیدی در شرق فرات را به منظور استقرار نیروهایش در سوریه و بسط قدرتش در سرتاسر این منطقه، ایجاد کند.

"صوفان" به تشدید خطر درگیری میان طرف‌های حاضر در سوریه، خطر درگیری میان روسیه و ترکیه و حملات اخیر اسرائیل به سوریه نیز اشاره کرده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها