آمریکا ممکن است هرگز بودجه سازمان جهانی بهداشت را احیا نکند

آمریکا ممکن است هرگز بودجه سازمان جهانی بهداشت را احیا نکند
پنج‌شنبه 4 ارديبهشت 1399 - 23:08

«مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه مدعی شد دولت این کشور ممکن است دیگر هرگز بودجه سازمان جهانی بهداشت را احیا نکند. 

العالم- آمریکا

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری فاکس‌نیوز خواستار «اصلاح ساختاری سازمان جهانی بهداشت» و اصلاح محدودیت‌های آن شد.

پامپئو در پاسخ به این سئوال که آیا آمریکا به دنبال تغییر در روسای سازمان جهانی بهداشت است گفت: «حتی از این هم فراتر، ممکن است ایالات متحده هرگز دیگر پول مالیات‌دهندگان آمریکایی را به سازمان جهانی بهداشت اعطا نکند.»

رئیس‌جمهور آمریکا چهارشنبه هفته گذشته بعد از چند روز انتقاد از سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد کمک‌های مالی آمریکا به این نهاد بین‌المللی را معلق کرده است.

دونالد ترامپ که به شدت در آمریکا بابت نحوه مدیریتش در خصوص شیوع ویروس کرونا مورد انتقاد قرار گرفته قبل‌تر از آن سازمان بهداشت جهانی را را به جانبداری از چین و تلاش برای پنهان کردن اطلاعات اولیه در خصوص شیوع کرونا متهم کرده بود.

ترامپ در بیانیه چهارشنبه سازمان جهانی بهداشت مدعی شد «سوءمدیریت و پنهان‌کاری» سازمان جهانی بهداشت به همه‌گیری کووید-۱۹ منجر شده است.

او با بیان این ادعا که «این بیماری می‌توانست از همان آغاز مهار شود» گفت سازمان بهداشت جهانی، «اطلاعات نادرست چین» درباره این ویروس را ترویج کرده است.

تصمیم دولت آمریکا با موج گسترده‌ای از محکومیت‌ها دردنیا مواجه شده و اکثر کشورها از آن انتقاد کرده‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها