ادامه درگیری‌های پراکنده حشد الشعبی با عناصر داعش در شرق و شمال عراق

ادامه درگیری‌های پراکنده حشد الشعبی با عناصر داعش در شرق و شمال عراق
جمعه 5 ارديبهشت 1399 - 16:34

درگیری های پراکنده بین نیروهای الحشد الشعبی عراق با عناصر گروه تروریستی داعش در استان های دیاله در شرق و نینوا در شمال غربی عراق دیروز و امروز همچون روزهای گذشته، ادامه داشت.

العالم - عراق

در عملیات دفع حمله عناصر تروریستی داعش به منطقه‌ای امنیتی در حومه «مقدادیه» در شمال شرق بعقوبه در استان دیاله عراق در ساعات پایانی پنجشنبه شب، دو عضو بسیج عشایری به شهادت رسیدند و یک نفر هم زخمی شد.

از سوی دیگر، در حمله دیگری از سوی افراد مسلح ناشناس امروز (جمعه) در جاده قدیمی منطقه مقدادیه در شمال شرق استان دیاله یک پلیس کشته شد.

به گفته منابع امنیتی استان دیاله، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری عاملان این سوء قصد آغار شده است.

در همین حال، نیروهای الحشد الشعبی پنجشنبه شب موفق شدند در عملیاتی حمله تروریست های داعش را به جنوب غرب استان نینوا در شمال عراق دفع کنند.

در این عملیات عناصر تروریستی داعش تلاش زیادی کردند که از طریق بیابان «الحضر» به جنوب غرب نینوا نفوذ کنند که با مانع نیروهای الحشد الشعبی روبه رو شدند.

همزمان با ناکام گذاشتن تلاش باقی‌مانده گروهک داعش برای نفوذ به عراق، هفت داعشی نیز در حمله جنگنده‌های عراقی به مقر این تروریست‌ها در استان دیاله از پای درآمدند.

نیروهای الحشدالشعبی از صبح دوشنبه این هفته ( عملیات جدیدی برای تعقیب و سرکوب عناصر گروه تروریستی «داعش» در استان دیاله در شرق عراق، آغاز کردند.

در هفته های گذشته، حملات گروه تروریستی داعش به ویژه در منطقه ناهموار بین استان های کرکوک، صلاح الدین و دیاله، معروف به «مثلث مرگ» افزایش یافته است.

افزایش این حملات سبب شده نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق با پشتیبانی هواپیماهای جنگی عملیاتی را برای هدف قرار دادن مخفیگاه های داعش در استان های شرقی و شمالی کشور انجام دهند.

فعالیت هسته های پنهان گروه تروریستی داعش در عراق در ماه های گذشته به سبب مشکلات سیاسی ناشی از تشکیل دولت جدید و همچنین بحران کرونا در این کشور شدت یافته است.

بسیاری از کارشناسان داخلی و خارجی و منابع امنیتی عراق با هشدار از احتمال ظهور دوباره داعش در برخی از استان‌های شمالی و شرقی (کرکوک، نینوا، صلاح الدین، دیاله و الانبار) این کشور خبر می دهند.

فارس

پربیننده ترین خبرها