حماس: آمریکا در ستیز رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، شریک است

حماس: آمریکا در ستیز رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، شریک است
شنبه 6 ارديبهشت 1399 - 07:30

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به اظهارات اخیر «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا درباره کرانه باختری، اعلام کرد که آمریکا در دشمنی و ستیز رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان شریک است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش جمعه شب خبرگزاری آناتولی ترکیه، حازم قاسم سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) افزود: اصرار واشنگتن بر مواضع حمایتگرانه خود از سیاست‌های رژیم صهیونیستی، در واقع مشارکت عملی در ستیز با مردم فلسطین است.

وی گفت: دولت آمریکا اصرار دارد تا احساسات ملت‌های عرب و اسلامی را تحریک کند.

سخنگوی حماس اضافه کرد: مخالفت گسترده بین المللی در برابر اظهارات جانبدارانه مقامات آمریکا در باره الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به رژیم صهیونیستی، تأکیدی بر انزوای مواضع آمریکا در سطح جهان است.

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در اظهاراتی گفته بود؛ این اسرائیل است که درباره موضوع الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری باید تصمیم بگیرد.

«نیکولای میلادینوف» نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور خاورمیانه روز پنجشنبه در نشست شورای امنیت با هشدار به هرگونه تصمیم درباره الحاق کرانه باختری، گفت که چنین اقدامی می‌تواند یک «ضربه مخرب» برای راه حل دو دولت با حمایت بین المللی باشد.

به گزارش ایرنا، جوسپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز روز پنجشنبه بار دیگر تأکید کرد که این اتحادیه مخالف هرگونه تصمیم برای الحاق کرانه باختری به رژیم صهیونیستی است.

به گفته وی، اتحادیه اروپا به نظارت دقیق بر اوضاع و پیامدهای گسترده این گونه تصمیمات (تجاوزگری و اشغالگری) ادامه خواهد داد.

بورل تأکید کرد که اتحادیه اروپا حاکمیت اسرائیل در کرانه باختری را نمی‌پذیرد.

مقام‌های رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر و در مناسبت‌های مختلف اعلام کردند که در صدد الحاق مناطق وسیعی از خاک کرانه باختری به اسرائیل هستند.

پربیننده ترین خبرها