کاخ سفید برای محدود کردن نقش ترامپ در جلسات کرونا وارد عمل شد

کاخ سفید برای محدود کردن نقش ترامپ در جلسات کرونا وارد عمل شد
شنبه 6 ارديبهشت 1399 - 08:26

رئیس‌جمهور آمریکا در جلسات مرتبط با ویروس کرونا در کاخ سفید، حواشی زیادی را رقم زده است.

العالم _ آمریکا

به گزارش العالم به نقل از آسوشیتدپرس، روز جمعه و برای نخستین بار، دونالد ترامپ نشست روزانه خود را درباره ویروس کرونا نیمه‌کاره رها کرد و به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ نداد. اما به نظر می‌رسد این آخرین بار نباشد که چنین اتفاقی رخ می‌دهد.

بنا بر اظهارات ۴ منبع کاخ سفید و جمهوری‌خواه نزدیک به کاخ سفید که نخواستند نامشان به دلیل سری بودن مذاکرات فاش شود، مباحثی در کاخ سفید برای کاهش نقش دونالد ترامپ -- رئیس‌جمهور آمریکا -- در نشست‌های روزانه مرتبط با کرونا در جریان است. زمان بیشتر این جلسات از ۱ ساعت تجاوز می‌کند و اغلب آن‌ها با نزاع‌های کلامی میان ترامپ و خبرنگاران همراه است.

تیترها و مطالب مندرج در رسانه‌ها روز جمعه خشم ترامپ را به همراه داشت. وی روز پنجشنبه در یکی از همین جلسات روزانه با مطرح کردن اظهاراتی مضحک، مدعی شده بود تزریق مواد ضدعفونی‌کننده به افراد می‌تواند در مبارزه با ویروس کرونا مؤثر باشد؛ موضوعی که واکنش‌های گسترده‌ای را در رسانه‌ها رقم زد. این ادعا همچنین هشدارهای متخصصان حوزه بهداشت و انتقادات تند دموکرات‌ها را برای ترامپ به ارمغان آورد.

البته ترامپ اوایل روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران مدعی شده بود آن اظهارات را «به شوخی» مطرح کرده است؛ موضوعی که با متن موجود از اظهارات روز پنجشنبه وی در جلسه کاخ سفید آشکارا در تضاد است.

به گفته این مقامات، مشاوران هفته‌هاست از ترامپ خواسته‌اند نقش خود را در جلسات روزانه مرتبط با کرونا محدود کند و تنها زمانی در برابر دوربین‌ها ظاهر شود که نیاز به اعلام یک خبر یا تحول خوب درباره کرونا باشد. اما ترامپ تا روز جمعه تمایلی به کاهش نقش خود نشان نداده بود و گمان می‌کرد این جلسات برای رقابت انتخاباتی وی با جو بایدن مفید است.

به باور مشاوران ترامپ، حضور پررنگ وی در این جلسات، افراد مسن را به هراس می‌اندازد و از او دور می‌کند. همچنین این جلسات به کاهش محبوبیت ترامپ در برخی از ایالت‌های استراتژیک در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر امسال منجر شده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها