نیروی دریایی پاکستان موشک‌های ضدکشتی آزمایش کرد

نیروی دریایی پاکستان موشک‌های ضدکشتی آزمایش کرد
شنبه 6 ارديبهشت 1399 - 13:21

نیروی دریایی پاکستان روز شنبه از آزمایش موفق چند فروند موشک ضدکشتی در آب‌های آزاد شمال دریای عمان (دریای عرب) خبر داد. 

العالم ـ آسیا

عملیات دریای عمان این دومین اقدام موشکی نیرو دریایی پاکستان طی چهار ماه اخیر به حساب می‌آید. این کشور روز ششم دیماه ۹۸ نیز در آب‌های آزاد شمال دریای عمان موشک‌های ضدناو را با موفقیت پرتاب کرده بود.
براساس این گزارش، روابط عمومی نیروی دریایی پاکستان امروز اعلام کرد: این موشک‌ها از کشتی‌های جنگی و هواپیماهای جنگی شلیک شده و قادر به انهدام اهداف خود از سطح دریا به دریا و سطح هوا به دریا است.
پاکستان در زمینه تولید موشک‌های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای موفقیت‌های زیادی دست یافته است.
پاکستان انواع موشک کروز «بابر» را در اختیار دارد که از زمین و دریا به سمت هدف شلیک می‌شوند و به تازگی پیشرفته‌ترین مدل موشک کروز با نام «رعد» نیز در اختیار ارتش این کشور قرار گرفته است که قابلیت شلیک از جنگنده به سمت هدف را دارد.

دریادار «ظفر محمود عباسی» فرمانده نیرو دریایی پاکستان که در مراسم آزمایش موشک‌های ضدکشتی حضور داشت، گفت: نیروهای این کشور آماده مقابله با هر نوع تهاجم خارجی به قلمرو آبی پاکستان هستند.
به گزارش ایرنا، اواسط شهریورماه سال گذشته و با تشدید تنش‌ها میان پاکستان و هند به عنوان رقبای سنتی جنوب آسیا بر سر کشمیر و اعلام آماده‌باش نیروی دریایی هند، پاکستان اقدام به چند رزمایش نظامی در سواحل «کراچی» کرد.
نیروهای مسلح پاکستان در تلاش برای افزایش توان نظامی و دفاعی خود، همواره می‌کوشند تا در زمینه توانایی‌های موشکی و نظامی، از همسایه و رقیب سنتی خود هند در شبه قاره، عقب نمانند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها