واکنش روزنامه دولتی چین به اتهامات وقیحانه وزیر خارجه آمریکا/ پمپئو دشمن صلح جهانی است

واکنش روزنامه دولتی چین به اتهامات وقیحانه وزیر خارجه آمریکا/ پمپئو دشمن صلح جهانی است
دوشنبه 8 ارديبهشت 1399 - 14:49

یک روزنامه دولتی چین با وقیحانه خواندن اتهامات وزیر خارجه آمریکا، مایک پمپئو را که بارها پکن را به خاطر شیوع کرونا و سهل انگاری در اطلاع رسانی متهم کرده است به عنوان «دشمن صلح جهانی» خطاب کرد.

العالم ـ آسیا

گلوبال تایمز روز دوشنبه در گزارشی با تقبیح اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا نوشت: او از هیچ فرصتی برای حمله به چین و «مخدوش کردن چهره این کشور در جامعه بین المللی» دریغ نکرده است.

این گزارش خاطر نشان می کند پمپئو در مصاحبه مطبوعاتی با فاکس نیوز در ماه جاری میلادی، چین را مسئول خسارات آمریکا در جریان شیوع کرونا دانست و گفت: چین بهای آن را پرداخت خواهد کرد.

این گزارش حاکی است از دیدگاه وزیر خارجه آمریکا، چین در مقابله با شیوع کرونا و اطلاع رسانی درباره آن شفاف عمل نکرده است.

گلوبال تایمز تاکید کرد که پمپئو بلند پایه ترین مقام دولت آمریکا است که از حزب حاکم کمونیست چین انتقاد و به نظام حکومتی این کشور حمله می کند و بشدت در حال تشدید رقابت میان دو کشور است.

بنابر گزارش گلوبال تایمز، کاخ سفید و حزب جمهوریخواه با هدف منحرف کردن افکار عمومی و پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر، چین را هدف حملات شدید خود قرار داده اند و وزیر خارجه آمریکا هم سوخت این تنش ها را تامین می کند.

به گزارش ایرنا، این نشریه به وزیر خارجه آمریکا هشدار می دهد که با حملات خود در حال دامن زدن به اختلافات بین قدرت های بزرگ در قرن بیستم و رو در رو کردن آنها با یکدیگر و تخریب صلح جهانی است.

روزنامه چینی نوشت که وزیر خارجه آمریکا بجای افزودن بر درک بین المللی به دشمن صلح جهانی تبدیل شده است در شرایطی که دنیا درگیر کرونا است پمپئو با افکار توطئه آمیز و دسیسه اندیشی درحال مسموم کردن دیپلماسی آمریکا و اظهار انزجار شخصی خود از نظام سیاسی چین است.

پربیننده ترین خبرها