ترامپ با سکوتش، به دنیا احترام گذاشت!

ترامپ با سکوتش، به دنیا احترام گذاشت!
دوشنبه 8 ارديبهشت 1399 - 15:05

رئیس‌جمهوری آمریکا بعد از یک‌سری اظهارات فاجعه‌بار، غیرعلمی و مضر برای سلامت شهروندان، که به دنبال ایپدمی کرونا روزانه در کنفرانس‌های مطبوعاتی‌اش مطرح می‌کرد، که آخرین مورد از چنین اظهاراتش، سخن گفتن درباره تزریق مواد ضدعفونی به مبتلایان کرونا بود که با انتقادات گسترده‌ای همراه شده است، حالا ترامپ از احتمال لغو کنفرانس‌های مطبوعاتی‌اش خبر داده است.

العالم- درگوشی

"دونالد ترامپ" رئیس‌جمهوری آمریکا که در سیبل انتقادات گسترده جامعه پزشکی، کارشناسان بهداشت عمومی و تولیدکنندگان مواد ضدعفونی قرار گرفته است، در پیامی در توئیتر از لغو کنفرانس‌های خبری روزانه خود در کاخ سفید خبر داد. ترامپ در پیام توئیتری خود نوشت: "وقتی که رسانه‌ها هیچ چیزی جز سوالات خصمانه نمی‌پرسند، هدف از داشتن کنفرانس خبری در کاخ سفید چه چیزی می‌تواند باشد.آنها آمارها را ثبت می‌کنند اما مردم آمریکا هیچ چیزی جز اخبار جعلی دریافت نمی‌کنند. آنها ارزش زمان و تلاشی که انجام می‌شود را ندارند."

ترامپ قبل از این‌که چنین تصمیمی بگیرد، پزشکان، کارشناسان بهداشت عمومی، نخبه‌های سیاسی، روزنامه‌نگاران و رسانه‌های خبری درباره خطرات اظهارات غیرعلمی وی هشدار می‌دادند. ترامپ اظهاراتی فاجعه‌بار درباره استفاده از "هیدروکسی کلروکین" و تاثیرات "شگفت‌انگیز و عجیب و غریب آن"(!!) در درمان کرونا سخن گفته است.

"توماس فریدمن" تحلیلگر سیاسی در مقاله‌ای در روزنامه نیویورک‌تایمز با عنوان "به مصونیت جامعه در مقابل ترامپ و ویروس کرونا نیاز داریم"، ترامپ را خطری علیه سلامت عمومی توصیف کرده و نوشته است چنین اظهارات ترامپ درباره استفاده از شوینده‌ها برای درمان مبتلایان به کرونا نه تنها سلامت جامعه آمریکا را در مقابل ویروس کرونا تهدید می‌کند بلکه قدرت عمومی را در ایجاد تمایز بین علم و نادانی و بین حقایق و جعلیات تضعیف می‌کند.

فریدمن به حال آمریکایی‌ها به این دلیل که با بحران کرونا در بدترین دوره تاریخ‌شان یعنی ریاست‌جمهوری ترامپ مواجه شده‌اند، نوشته است آمریکا در سایه حضور چنین شخصی که سخن گفتن درباره کرونا را در زمانی‌که درباره فاجعه‌بار بودن آن هشدار می‌دهند، رد می‌کند، محکوم به شکست است.

چه کار خوبی کرد ترامپ، زمانی‌که با سکوتش، حرمت آمریکایی‌ها و دیگر ملت‌ها را حفظ کرده است؛ زیرا سخن گفتن او نه تنها برای سلامتی، بهداشت، انسجام و وحدت جامعه آمریکایی مضر است بلکه برای امنیت و ثبات جهان نیز مضر است. در شرایطی که آمریکایی‌ها انتظار دارند رئیس‌جمهورشان در کنفرانس‌های مطبوعاتی‌اش درباره راه‌‌های درمان کرونا، که بیش از 54 هزار شهروند آمریکایی را کشته و میلیون‌ها نفرشان را آلوده کرده است، سخن بگوید آنها را با متهم کردن چین به انتشار این ویروس و حمله کردن علیه ایران و نیز قطع کمک‌های مالی به سازمان بهداشت جهانی غافلگیر می‌کند.

پربیننده ترین خبرها