آیا آل سعود واقعا از گردن زدن کودکان توبه می کند؟

آیا آل سعود واقعا از گردن زدن کودکان توبه می کند؟
دوشنبه 8 ارديبهشت 1399 - 20:02

مقامات سعودی در اعترافی آشکار طی 9 دهه، اقرار کردند که کودکان عربستانی را از سال 1932 و تا به امروز (سال 2020) گردن می زدند و ملک سلمان تصمیم گرفت که مجازات اعدام را درحق کسانی که مرتکب جنایت و کم سن و سال می شدند، به ده سال حبس در مرکز مخصوص بازداشت نوجوانان تبدیل کنند.

العالم - کشکول

آمارهای دقیقی درباره تعداد کودکانی که مقامات سعودی طی 90 سال از حکومت خود ، آن ها را با شمشیر به قتل رسانده اند و سرهای آن ها از بدن هایشان جدا کرده اند، وجود ندارد اما قطعا این آمار، آماری خوفناک است ، در سال 2017 ، سازمان های حقوق بشر بین المللی، از جمله عفو بین الملل و دیده بان حقوق بشر، هشدار دادند که بیش از 250 کودک، در معرض خطر اعدام با شمشیر در عربستان قرار دارند.

شمشیر آل سعود تا کنون گردن بسیاری از کودکان را به بهانه مشارکت در تظاهرات خودجوش در منطقه القطیف در اوایل آنچه بهار عربی نامیده شد، زده اند و تلاش های خانواده های این کودکان برای اثبات اینکه فرزندان آن ها زمانی که در تظاهرات شرکت کردند، کودک بودند، به نتیجه ای منجر نشده است.با وجود اینکه، آن ها اسنادی موثق را ارائه کردند که نشان دهنده سن آن هاست مانند گذرنامه های مادران و پدران که دربردارنده نام و تاریخ ولادت و تاریخ واکسینه شدن آن ها و مدارک تحصیلی و نیز دربردارنده مدارکی از سازمان گذرنامه است که صحت اطلاعات آن گذرنامه ها را تایید می کند.

مساله قابل توجه این است که عربستان سعودی که ادعا می کند که از اعدام کودکان سعودی توبه کرده است، کشتن آن ها را به حبس ده ساله تبدیل کرده است و ما نمی دانیم چگونه می توان از بین بردن جان کودکان را به تبدیل شدن به ده سال حبس توجیه کرد، صرفا به این علت که بر روی دیواری شعاری نوشته اند یا سخنانی را که گفته اند که توهین به آل سعود تلقی شده است و یا سخنی گفته اند که وهابیت را شرک و به منزله ارتداد از اسلام برشمرده اند؟

مساله ای که بیشتر قابل توجه است، این است که جهان منافق غرب و در صدر آن آمریکا، نه تنها در برابر جنایت های آل سعود در کشتن کودکان سکوت کرده اند، بلکه از حامیان و طرفداران رژیم آل سعود هستند.

در طول حدود 90 سال، غرب شریک جرم آل سعود در ارتکاب جنایت گردن زدن کودکان بوده است و درصورتی که غرب نبود، آل سعود نمی توانست این تعداد از کودکان را به قتل برساند.

با وجود اینکه آل سعود از کشتن کودکان توبه کرده است، اما ما به این توبه ان ها به علل متعدد تردید زیادی داریم : دیدگاه وهابی تحریف گر اسلام در موسسه دینی حاکم سعودی وجود دارد، همچنان که این اعلام موضع ، واقعی نبوده و ناشی از اراده ای نیست که خیر و صلاح مردم عربستان را بخواهد ، بلکه در پی فشارهای سازمان ها و مراکز بین المللی بر عربستان سعودی به علت سیاست های بن سلمان در داخل کشور و خارج از آن ، با هدف فریب افکار عمومی بوده است.

از جمله سیاست های بن سلمان در داخل کشور، سرکوب معارضان و ارتکاب جنایت های فجیع در یمن و همچنین بلندپروازی در رسیدن به قدرت، به آسانی و بدون هیچ مانعی است. این مساله، بن سلمان را بر آن می دارد که هر چیزی را که در مسیر تحقق هدفش قرار دارد، از جمله قوانین حقوق بشر را که شامل حقوق کودکان می شود، لگدمال کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها