پخش اعلامیه ارتش ترکیه بر فراز ادلب سوریه پس از درگیری با جبهة النصره

پخش اعلامیه ارتش ترکیه بر فراز ادلب سوریه پس از درگیری با جبهة النصره
سه شنبه 9 ارديبهشت 1399 - 13:29

ارتش ترکیه در اعلامیه‌هایی خواستار همکاری اهالی ادلب سوریه برای اجرای توافق آتش‌بس و مقابله با مخالفان این توافق شد.

العالم _ ترکیه

پس از بروز درگیری میان ارتش ترکیه و تروریست‌های «هیئه تحریر الشام» (جبهة النصره سابق) در مسیر بزرگراه «ام-۴» در روز یکشنبه گذشته، ارتش ترکیه در اعلامیه‌ای خواستار همکاری ساکنان ادلب در پیشبرد روند آتش‌بس شد.

به نوشته وبگاه عنب بلدی، در این اعلامیه که به وسیله هواپیما در مناطق مختلف ادلب توزیع شد، ارتش ترکیه درباره اهداف خود از حضور در ادلب توضیح داد و مدعی شد: «ارتش ترکیه همواره در کنار شماست و امکانات خود را برای شما به کار گرفته و شهدای زیادی را در راه حفظ دارایی‌ها و جان اهالی ادلب تقدیم کرده است. هدف ترکیه ممانعت از هرگونه درگیری نظامی در ادلب و لزوم بازگشت غیرنظامیان و احیای فعالیت‌های اقتصادی از طریق بازگشایی بزرگراههای ام-۴ و ام-۵ است.»

در ادامه این اعلامیه با کنایه به عناصر وابسته به هیئه تحریر الشام، آمده است: «دروغ‌های کسانی که از آرامش و صلحی را که در ادلب فراهم کرده‌ایم عصبانی هستند باور نکنید. آن‌ها خواستار فریب شما و ایجاد فتنه بین برادر با برادر هستند».

روز یکشنبه گذشته نیروهای ارتش ترکیه تلاش داشتند عناصری که بزرگراه را مسدود کرده بودند، متفرق کنند، اما آن‌ها به سمت خودروی ارتش ترکیه حمله و آن را به شدت تخریب کردند. پس از این اتفاق یک فروند پهپاد ترکیه نیز مقر تروریست‌های جبهة النصره را در اطراف شهرک «النیرب» در جنوب شرق ادلب هدف قرار داد و در پی آن دو عنصر تروریست کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند.

به نوشته رسانه‌های سوریه، عناصری که مدام اقدام به بستن بزرگراه ام-۴ می‌کنند به گروهک هیئه تحریر الشام (جبهة النصره سابق) وابسته هستند. گروهکی که با توافق آتش‌بس میان ترکیه با روسیه و ایجاد منطقه کاهش تنش مخالف است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها