شمار مبتلایان به کرونا در افغانستان به ۱۸۲۸ نفر افزایش یافت

شمار مبتلایان به کرونا در افغانستان به ۱۸۲۸ نفر افزایش یافت
سه شنبه 9 ارديبهشت 1399 - 14:27

بر اساس اعلام وزارت بهداشت افغانستان، با شناسایی 125 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور، شمار مبتلایان به بیماری کوید 19 از مرز 1800 نفر عبور کرد.

العالم - آسیا

وزارت بهدات افغانستان اعلام کرد در 24 ساعت گذشته ۱۲۵ مورد مثبت ویروس کرونا در ولایات مختلف این کشور به ثبت رسیده است.

وحیدالله مایار، سخنگوی این وزارت امروز (سه‌شنبه، ۹ اردیبهشت) در یک نشست خبری گفت که ۲۱ نفر در هرات، ۱۵ نفر در کابل، ۱۵ نفر در قندهار، ۱۰ نفر در بلخ، نُه نفر در لوگر، هشت نفر در جوزجان، هفت نفر در پنجشیر، هفت نفر در لغمان و هفت نفر در ولایت پکتیا به تازگی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

مایار افزود که در بیست‌وچهار ساعت گذشته شش نفر در غزنی، شش نفر در تخار، پنج نفر در ننگرهار، دو نفر در هلمند، دو نفر در میدان‌وردک، دو نفر در کنر، یک نفر در بادغیس، یک نفر در کاپیسا و یک نفر دیگر در ولایت بدخشان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

به این ترتیب، شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در ۳۳ ولایت افغانستان به یک‌هزار و ۸۲۸ نفر رسیده است. کابل، هرات، قندهار و بلخ بیشترین افراد مبتلا به کرونا را دارند. نورستان تنها ولایتی است که در آن تا کنون کسی به ویروس کرونا مبتلا نشده است.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان گفت که در بیست‌وچهار ساعت گذشته هشت فرد مبتلا به ویروس کرونا در ولایت هرات بهبود یافته‌اند. شمار بهبودیافتگان در این کشور به ۲۲۸ نفر رسیده است.

وی همچنین افزود که در بیست‌وچهار ساعت گذشته یک زن جوان در ولایت قندهار در اثر ویروس کرونا جان خود را از دست داده است. شمار موارد فوتی ناشی از کرونا در افغانستان به ۵۸ نفر رسیده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها