محور مقاومت ..محور قدرت و اقتدار در همه زمینه ها

محور مقاومت ..محور قدرت و اقتدار در همه زمینه ها
سه شنبه 9 ارديبهشت 1399 - 23:28

شاید بیماری کووید 19 یک بیماری عالمگیر و خطرناک باشد که تجارت و اقتصاد جهانی را فلج کرده اما نمی توان تاثیر آن را بر مردم مستضعف و فقیر جهان نادیده گرفت.

العالم ـ كشكول

با شیوع این بیماری، برخی کشورهای ضعیف و فقیر در مقایسه با کشورهای بزرگ و توسعه یافته که تقریبا در همه زمینه ها گرفتار شده و برخی از آنان مجبور به سرقت علنی از یکدیگر شدند، با امکانات محدود خود، توانستند برای مقابله با این بیماری به موفقیت هایی دست یابند.

می خواهم در چند خط درباره دمشق و تولید دستگاه تنفس مصنوعی که تا پیش از این مخصوص برخی کشورهایی بود که خود را مدرن و پیشرفته می خوانند، سخن بگوییم.

خبری که بسیاری به سادگی از آن گذشتند بدون اینکه به اهمیت و ابعاد اقتصادی اجتماعی و حتی سیاسی آن پی ببرند.

سوریه که از حدود 10 سال پیش وارد جنگ نظامی مستقیم شد و از سال 2005 تحریم شده است و در بدترین و سخت ترین شرایط به سر می برد با همه این محدودیت ها توانست سه نمونه دستگاه تنفس مصنوعی برای معالجه و مراقبت از بیماران کرونا ارائه دهد.

دمشق از افتتاح خط تولید این دستگاه‌ها و با تولید 300 دستگاه در ماه به منظور رفع نیازهای داخلی و تامین نیاز بازارهای خارجی خبر داد.

وجه تمایز دستگاه‌های دمشق امکان استفاده از آن در همه شرایط و ارائه در 3 شکل متناسب با شرایط کنونی کشور است .

نمونه میدانی و خانگی که در همه شرایط قابل استفاده است و بسیار کاربردی است .نوع دوم مجهز به موتور اکسیژن ساز است اما مدرن ترین نوع مکانیکی است با دو سیستم 220 ولت و 12 ولت، کار می کند و بسیار ساده بوده و به راحتی قابل استفاده است و می توان در آمبولانس ها یا خودروهای عادی نصب کرد تا پیش از رسیدن به بیمارستان از آن استفاده کرد.

دمشق نیز مانند همه کشورهای دوست در محور مقاومت است از بزرگترین کشورهای محور و قدرتمندترین آنان با کمترین امکانات و بزرگترین الگو برای غلبه بر سختی ها و چالش ها در همه زمینه ها را ارائه داد.

به نظر می رسد مهم ترین عامل توانایی ادامه مقاومت و مقابله با هر چالشی پیوستن به محور مقاومت است محوری که خود و قدرتش را در برابر استکبار سرکش ترین کشورهای جهان ثابت کرده است.

پربیننده ترین خبرها