تاکید ژاپن بر ارائه داروی آزمایشی «آویگان» به ده‌ها کشور

تاکید ژاپن بر ارائه داروی آزمایشی «آویگان» به ده‌ها کشور
چهارشنبه 10 ارديبهشت 1399 - 09:58

وزارت امور خارجه ژاپن بار دیگر اعلام کرد در روند آزمایش‌های بالینی گسترده، داروی ضد آنفلوآنزای «آویگان» را به‌طور رایگان به چندین کشور از جمله پنج کشور در خاورمیانه ارسال می‌کند.

العالم _ آسیا


به گزارش العالم به نقل از رویترز، توشی‌میتسو موته‌گی، وزیر خارجه ژاپن، به خبرنگاران گفت ده‌ها کشور درخواست دریافت داروی «فاوی‌پیراویر» یا «آویگان» را مطرح کرده‌اند. به گفته وزیر خارجه ژاپن قرار است دارو زمانی در هفته جاری میلادی در اختیار ۳۸ کشور قرار گیرد.

موته‌گی می‌گوید «پنج کشور در خاورمیانه» نیز این دارو را دریافت خواهند کرد. ژاپن پیش از این اعلام کرده بود این دارو را به ۲۰ کشور از جمله ایران اهدا می‌کند.

در جریان کنفرانس خبری موته‌گی نیز یکی از خبرنگاران به‌ ایران، اوکراین و اندونزی به‌عنوان کشورهایی که قرار بوده دارو به آن‌ها ارسال شود اشاره کرد.

وزیر خارجه ژاپن تاکید کرد دارو برای آزمایش‌های بالینی در سطح وسیع‌تر مورد استفاده قرار گرفته و به‌طور رایگان در اختیار کشورهای مورد نظر قرار می‌گیرد.

توشی‌میتسو موته‌گی گفت بودجه‌ای برای این‌ کار «با اهداف انسان‌دوستانه» در نظر گرفته شده و آزمایش‌ها و تحقیقات بالینی کشورش برای مقابله با ویروس کرونای جدید گسترش خواهد یافت.

پربیننده ترین خبرها