در گفت‌وگویی تلفنی با نخست وزیر پاکستان؛

روحانی خواستار بازگشایی مرزها جهت تبادل کالا و تجارت با پاکستان شد؛ عمران خان استقبال کرد

روحانی خواستار بازگشایی مرزها جهت تبادل کالا و تجارت با پاکستان شد؛ عمران خان استقبال کرد
چهارشنبه 10 ارديبهشت 1399 - 14:02

رییس جمهوری بازگشایی بازارچه‌های مرزی ایران و پاکستان با رعایت کامل دستورالعمل‌های پزشکی را موجب توسعه روابط تجاری تهران–اسلام آباد دانست و افزود: علاقمندیم همانطور که با برخی کشورهای همسایه مبادلات کالا انجام می‌شود، با کشور پاکستان نیز تبادل کالا و تجارت از مرزها انجام گیرد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و السلمین حسن روحانی و «عمران خان» نخست وزیر پاکستان روز چهارشنبه در گفت‌وگوی تلفنی خواستار توسعه و تعمیق روابط و مناسبات دو کشور شده و بر ضرورت اشتراک و انتقال تجربیات ، دانش و تکنولوزی یکدیگر برای مقابله و مهار ویروس کرونا تاکید کردند.

دو طرف در این تماس تلفنی ضرورت فعال شدن دوباره مرزها و بازارچه های مرزی و تقویت ارتباطات تجاری با رعایت دستورالعمل های بهداشتی را مورد تاکید قرار دادند.

رییس جمهوری ایران و نخست وزیر پاکستان هرگونه تبعیض و اعمال فشار علیه مسلمانان را محکوم کرده و حمایت خود را در این زمینه اعلام کردند.

روحانی با قدردانی از مواضع پاکستان درخصوص مخالفت با تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه ایران، ابراز امیدواری کرد که دو کشور روابط تجاری و اقتصادی خود را بیش از پیش توسعه دهند.

رییس جمهوری بازگشایی بازارچه‌های مرزی دو کشور با رعایت کامل دستورالعمل های پزشکی را موجب توسعه روابط تجاری و اقتصادی تهران – اسلام آباد دانست و افزود: علاقمندیم همانطور که با برخی کشورهای همسایه مبادلات کالا انجام می شود، با کشور پاکستان نیز تبادل کالا و تجارت از مرزها انجام گیرد.

روحانی با تبریک ماه مبارک رمضان به دولت و مردم پاکستان ابراز امیدواری کرد که توافقات مشترک دو کشور به نفع دو ملت اجرایی و عملیاتی شود .

حمایت از ایران در قبال اقدامات غیر قانونی آمریکا را وظیفه خود می‌دانم

«عمران خان» نخست وزیر پاکستان نیز توسعه و تعمیق روابط با ایران بویژه همکاری های اقتصادی و تجاری را مورد تاکید قرار داد و با استقبال از ازسرگیری فعالیت های تجاری در مرزهای دو کشور و فعالیت بازارچه های مرزی با رعایت دستور العمل های بهداشتی ، گفت: از سرگیری تبادلات کالایی دو کشور کمک زیادی با اقتصاد پاکستان خواهد کرد که بخاطر ویروس کرونا با مشکلات زیادی مواجه شده است.

نخست وزیر پاکستان همچنین اعمال تحریم و افزایش فشارهای اقتصادی از سوی آمریکا علیه ایران در این شرایط سخت که جهان با بیماری کرونا درگیر است را محکوم کرد و افزود: حمایت از ایران در قبال اقدامات غیر قانونی آمریکا را وظیفه خود می‌دانم.

پربیننده ترین خبرها