فائوچی: در صورت جواب ندادن درمان‌ها، سقوط بدی در انتظار آمریکاست

فائوچی: در صورت جواب ندادن درمان‌ها، سقوط بدی در انتظار آمریکاست
چهارشنبه 10 ارديبهشت 1399 - 15:00

مدیر مؤسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا درباره وضع خطرناک این کشور در صورت جواب ندادن درمان‌های کرونا هشدار داد و گفت موج دوم اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

العالم - آمریکا

دکتر «آنتونی فائوچی» روز سه‌شنبه هشدار داد در صورتی که درمانهای کرونا خیلی زود جواب ندهند، آمریکا با «سقوط بدی» مواجه خواهد شد. وی همچنین گفت که بعد از پایان محدودیت‌های ایجاد شده برای جلوگیری از شیوع کرونا، این ویروس از صفحه زمین محو نخواهد شد.

به نقل از روزنامه «دیلی میل»، مدیر مؤسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا در یک مصاحبه از نگرانی خود درباره بازگشایی سریع گفت و تاکید کرد ممکن است این مسئله باعث شود آمریکا برای چند هفته دیگر عقب برود. او در ادامه گفت: این (ویروس) غیرقابل اجتناب بود، برخواهد گشت و شاید هرگز به طور کامل از بین نرود.

بنابر این گزارش، این سخنان پس از آن بیان شده که نگرانی فزاینده‌ای درباره موج دوم شیوع کرونا همزمان با فصل آنفلونزا وجود دارد که در آن صورت سیستم مراقبتهای بهداشتی آمریکا سرنگون خواهد شد. در همین حال جوامع پزشکی و علمی جهان در حال رقابت برای کشف یک درمان قابل اعتماد برای این ویروس هستند.

او در عین حال درباره کشف واکسن کرونا ابراز خوش‌بینی کرد اما نظر خود را درباره زمان آن اعلام نکرد. فائوچی پیش از این گفته بود که فکر نمی‌کند تا یک سال دیگر واکسن کرونا ساخته شود.

مدیر مؤسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا پیش از این همچنین هشدار داده بود که تظاهرات در اعتراض به مقررات محدودکننده به دعوت ترامپ، نتیجه عکس خواهد داد و بازگشایی اقتصاد را به تعویق می‌اندازد. به رغم روند صعودی شمار مبتلایان و جان‌باختگان کرونا در آمریکا، چندین ایالت از تصمیم خود برای بازگشایی گفته‌اند.

طبق جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز»، با مرگ بیش از دو هزار نفر دیگر ظرف ۲۴ ساعت گذشته، مجموع قربانیان «کروناویروس» در ایالات متحده آ‌مریکا به ۵۸ هزار و ۳۵۵ نفر افزایش یافت.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا تا روز گذشته (سه‌شنبه) به یک میلیون و ۱۲ هزار و ۵۸۲ نفر افزایش یافت و ایالت نیویورک همچنان با مجموع ۳۰۱ هزار و ۴۵۰ مورد ابتلا و ۲۳ هزار و ۱۴۳ مورد فوتی کانون بیماری همه‌گیر «کووید-۱۹» در آمریکا محسوب می‌شود.

خبرگزاری رویترز در خصوص آمار مبتلایان و شیوع کرونا در ایالات متحده گزارش کرد در حالیکه شمار مرگ و میر مرتبط با کروناویروس در آمریکا از آمار تلفات نظامیان آمریکا در جنگ ویتنام فراتر رفته، ایالت فلوریدا در حال آماده‌سازی طرح بازگشایی این ایالت است.

طبق آنچه که در رسانه‌های غربی منتشر شده است، مجموع نظامیان آمریکایی که در جنگ ویتنام کشته شدند، ۵۸ هزار و ۲۲۰ نفر بوده که هم‌اکنون قربانیان کرونا در این کشور از تلفات آن در ویتنام فراتر رفته است.

فارس

پربیننده ترین خبرها