رفتار وحشیانه پلیس کالیفرنیا با نوجوان سیاه پوست غیرمسلح+ ویدیو

چهارشنبه 10 ارديبهشت 1399 - 15:03

تصاویری از رفتار وحشیانه پلیس کالیفرنیا در برخورد با نوجوان سیاه‌پوست غیرمسلح، بار دیگر توجهات را در فضای اینترنت به خود جلب کرد.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش ان‌بی‌سی نیوز، خواهر این نوجوان ۱۴ ساله دیروز (سه‌شنبه ۹ اردیبهشت) ویدئویی از این رفتار خشونت‌آمیز پلیس در توئیتر به اشتراک گذاشت که نشان می‌دهد، معاون کلانتر اداره پلیس کالیفرنیا به پسربچه مُشت می‌زند و سعی در خفه کردن او دارد.
ان‌بی‌سی نوشت؛ نمی‌تواند به طور مستقل اتفاقی را که به لحظه روشن شدن دوربین منجر شده است، تائید کند.

این فیلم که با هشتگ JUSTICE۴JAH خواستار اجرای عدالت برای این نوجوان است، تا عصر دیروز بیش از ۱۰۰ هزار بار دیده شده است.

پلیس می‌گوید محصولات توتون و تنباکو را از این پسربچه کشف کرده و همین دلیل مقاومت او (در برابر پلیس) بوده است.

در بیانیه اداره پلیس کالیفرنیا ادعا شده که معاون کلانتر که هویتش فاش نشده، به دلایل منطقی به اقدام جنایی(پسربچه) مظنون شده و تلاش کرده بود این پسربچه را بازداشت کند اما به دلیل مقاومت او، پلیس کنترل خود را از دست داده است.

خواهر این پسربچه فیلم جداگانه‌ای را در فیسبوک به اشتراک گذاشته که نشان می‌دهد برادرش در برابر حرکت پلیس مقاومتی نمی‌کند.
وی گفت: برادرم بچه است و فقط سعی داشت دست‌های خود را آزاد کند. او هیچ وقت با قانون مشکلی نداشته است.

وی در توئیت دیگری نوشت: برادرش بسیار ترسیده بود و یک وضعیت قلبی جدی دارد که می‌توانست به راحتی در اثر شدت ضربات به قفسه سینه و کمرش، او را دچار آسیب کند.

به گزارش ایرنا، خشونت پلیس آمریکا علیه سیاهپوستان همواره سوژه اخبار بوده است. رفتارهای نژادپرستانه افسران سفیدپوست آمریکایی علیه شهروندان سیاهپوست که منجر به مرگ این افراد می‌شود از سال ۲۰۱۴ میلادی تاکنون شدت گرفته که با نافرمانی‌های مدنی از سوی برخی چهره‌های مهم سیاهپوست مواجه شده است.

پربیننده ترین خبرها