سیطره شورای انتقالی جنوب یمن بر سلاح‌های سنگین در سقطری

سیطره شورای انتقالی جنوب یمن بر سلاح‌های سنگین در سقطری
چهارشنبه 10 ارديبهشت 1399 - 17:27

گروه موسوم به «المجلس الانتقالی الجنوبی»(شورای انتقالی جنوب) یمن که به تازگی اعلام خودمختاری کرده بود این بار از سیطره بر سلاح‌های سنگین در استان سقطری خبر داد.

العالم- یمن

برخی رهبران شورای انتقالی جنوب تحت حمایت امارات در یمن اعلام کردند که گروه‌های متحد آن‌ها تمامی سلاح‌های سنگین در سقطری را تحت سیطره خود در آورده‌اند.

تنش‌ها در سقطری پس از تعیین یک فرمانده نظامی که گفته می‌شود وابسته به حزب الاصلاح اخوانی است، آغاز شد.

در همین ارتباط «سالم ثابت العولقی» از رهبران شورای انتقالی جنوبی بامداد امروز چهارشنبه در حساب توئیتری خود نوشت: «همین الان گفت‌وگوی تلفنی من با همکارانم در سقطری به پایان رسید، همه چیز بر وفق مراد است و نیروهای جنوبی تمامی سلاح‌های سنگین و متوسط متعلق به شبه‌نظامیان اخوان‌المسلمین را تحت سیطره خود درآوردند، تبریک به سقطری».

شورای انتقالی جنوب، گروهی سیاسی در جنوب یمن است که در می سال ۲۰۱۷ شکل گرفته است. هم‌اکنون این گروه مورد حمایت ابوظبی است و برای سلطه بر جنوب یمن، رقیب دولت مستعفی یمن که در عربستان مقیم است، قلمداد می‌شود.

نیروهای وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن شامگاه ششم اردیبهشت در اقدامی که علیه دولت هادی و متحد سعودی است، اعلام خودمختاری کردند و همزمان با بیانیه رئیس این شورا –مقیم در امارات- تحرکات نظامی خود را در عدن از سر گرفتند.

فارس

پربیننده ترین خبرها