تلاش عناصر باقیمانده داعش برای فرار از عملیات ضد تروریستی عراق

تلاش عناصر باقیمانده داعش برای فرار از عملیات ضد تروریستی عراق
جمعه 12 ارديبهشت 1399 - 14:24

همزمان با هشدار مسئولان عراقی درباره بازگشت داعش در برخی مناطق عراق، یک مقام نظامی این کشور گفت که عناصر تروریستی داعش دوربین‌های مراقبتی دراستان دیاله را از کار انداخته‌اند.

العالم- عراق

فرماندهی عملیات مشترک عراق می‌گوید عناصر باقیمانده داعش بعد از موفقیت عملیات ضد تروریستی علیه آن‌ها، اقدام به تخریب دوربین‌های مراقبت در استان دیالی کرده‌اند.

تحسین الخفاجی، سخنگوی فرماندهی این عملیات به خبرگزاری رسمی عراق (واع) گفت که این اقدام عناصر تروریستی داعش نشان دهنده توان نیروهای امنیتی و تلاش‌های اطلاعاتی آن‌ها در راستای مقابله با تروریسم است.

او گفت که دوربین‌های تخریب شده بعد از تعمیر در داخل عراق به مکان‌های قبلی بازگردانده خواهد شد.

در همین ارتباط، شبکه تلویزیونی المیادین لبنان به نقل از منبعی کردی در عراق گزارش داد که عناصر گروه تروریستی داعش خود را برای حمله در مناطقی که فاقد هماهنگی لازم بین نیروهای فدرال عراق و پیشمرگه است، آماده می‌کنند.

این مسئول کرد عراقی گفت که خطر داعش از شش ماه پیش بیشتر است و بهتر است مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر مأمور بع تشکیل کابینه، وزاری کابینه فعلی (دولت پیشبرد امور عبدالمهدی) را در کابینه خود ابقاء کند.

اخیراً با شیوع کرونا و وضع مقررات منع آمدوشد در شهرها و استان‌های عراق، عناصر باقی‌مانده داعش در برخی استان‌ها مانند کرکوک و صلاح الدین و دیالی با استفاده از این شرایط دست به حمله زده‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها