تعداد مبتلایان به کرونا در افغانستان به 2467 نفر رسید

تعداد مبتلایان به کرونا در افغانستان به 2467 نفر رسید
شنبه 13 ارديبهشت 1399 - 13:00

وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد با شناسایی 179 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور، تعداد بیماران کووید 19 به 2467 نفر رسیده است.

العالم- آسیا

وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد در 24 ساعت گذشته 179 مورد مثبت ویروس کرونا در ولایت‌های کابل، هرات، بلخ، جوزجان، قندهار، غزنی، بغلان، لوگر، تخار، غور، زابل و هلمند به ثبت رسیده است.

وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان امروز (شنبه، 13 اردیبهشت) در یک نشست خبری در کابل گفت که از این میان، 75 مورد در کابل، 23 مورد در هرات، 18 مورد در بلخ، 16 مورد جوزجان، 15 مورد در قندهار، 10 مورد در غزنی، هفت مورد در بغلان شناسایی شده است.

مایار افزود: پنج مورد مثبت دیگر ویروس کرونا در ولایت لوگر، چهار مورد در تخار، سه مورد در غور، دو مورد در زابل و یک مورد هم در هلمند به ثبت رسیده است.

به این ترتیب، شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در 33 ولایت افغانستان به دوهزار و 469 نفر رسیده است. ولایت‌های کابل، هرات، قندهار و بلخ به ترتیب بیشترین مبتلایان به ویروس کرونا را دارند.

همچنین براساس اعلام وزارت بهداشت افغانستان، با بهبودی 21 نفر از مبتلایان ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته، تعداد بهبودیافتگان این ویروس در این کشور به 331 نفر رسیده است.

از میان 21 نفر، ده نفر در هرات، هشت نفر در هلمند، دو نفر در نیمروز، یک نفر هم در غور بهبود یافته‌اند.

همچنین در شبانه‌روز گذشته، پنج فرد مبتلا به ویروس کرونا (یک، یک نفر در ولایت‌های خوست، قندوز، بلخ، قندهار و هرات) جان باخته‌اند. شمار فوتی‌های ناشی از این ویروس در افغانستان به 73 نفر رسیده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها