انتقاد رئیس کمیته حقوق بشر پارلمان اروپا از وضعیت وخیم زندانیان سیاسی دربند عربستان

انتقاد رئیس کمیته حقوق بشر پارلمان اروپا از وضعیت وخیم زندانیان سیاسی دربند عربستان
يکشنبه 14 ارديبهشت 1399 - 08:34

رئیس کمیته حقوق بشر پارلمان اروپا درباره وضعیت زندانیان سیاسی در زندانهای عربستان سعودی به شدت انتقاد کرد و گفت که مرگ زندانیان عقیدتی و سیاسی در زندان‌های سعودی پذیرفتنی نیست.

العالم- عربستان سعودی

«ماری آرینا» رئیس کمیته حقوق بشر در پارلمان اروپا به شبکه خبری الجزیره قطر گفت که عربستان سعودی از وضعیت جسمی شیخ «عبدالله الحامد» فعال حقوقی مطلع بوده است.

شیخ عبدالله الحامد از منتقدان سرسخت آل سعود و حامیان اصلاحات در عربستان با وخامت وضعیت جسمی‌اش در سن 71 سالگی در زندان عربستان درگذشت. الحامد نهم ماه آوریل جاری دچار سکته شدید مغزی و به بیمارستان الشمیسی ریاض منتقل شد.

رئیس کمیته حقوق بشر در پارلمان اروپا خواستار آزادی تمامی زندان سیاسی از زندانهای عربستان سعودی شد و اعلام کرد که وضعیت «لجین الهذلول» فعال زن عربستان را در پارلمان اروپا پیگیری می‌کند.

لجین از فعالان مدافع حقوق زنان به‌شمار می‌رود که یک سال قبل به‌همراه شماری از فعالان زن سعودی به‌اتهام توطئه بازداشت شد.

رئیس کمیته حقوق بشر در پارلمان اروپا مسئله حقوق بشر را حیاتی خواند و گفت: ریاض باید درک کند که حقوق بشر بسیار با اهمیت است و عربستان باید در این مسیرگام بردارد.

وی با تاکید بر اینکه «عربستان هیچ پیشرفت واقعی در زمینه حقوق بشر نداشته است»، گفت: مرگ زندانیان در زندانهای عربستان به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

وی تاکید کرد که موضع‌ ما در قبال عربستان موضع 700 نماینده پارلمان اروپا به شمار می‌رود.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها