بروجردی: آلمان تحت فشار آمریکا حزب الله را تروریستی اعلام کرده است

بروجردی: آلمان تحت فشار آمریکا حزب الله را تروریستی اعلام کرده است
يکشنبه 14 ارديبهشت 1399 - 09:44

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اقدام دولت آلمان در تروریستی اعلام کردن حزب الله را ناشی از فشار آمریکا عنوان کرد و گفت: آلمان علی‌رغم اینکه قدرت اقتصادی اول میان کشورهای اروپایی است، به لحاظ سیاسی کشور ضعیفی است که توان مقاومت در برابر فشارهای آمریکا را ندارد.

العالم - ایران

علاءالدین بروجردی درباره اقدام دولت آلمان در اعلام حزب الله لبنان به‌عنوان سازمان تروریستی گفت: جای تعجب فراوان دارد که آلمان با این جایگاه در اروپا هنوز مطلع نیست که حزب الله لبنان بخشی از حاکمیت یک کشور است که هم در مجلس و هم در دولت حضور دارد؛ این اقدام آلمان مانند این است که ما بخشی از حاکمیت کشور آلمان را تروریست اعلام کنیم.
وی تروریستی اعلام کردن حزب الله لبنان را نقض حاکمیت این کشور دانست و افزود: این اقدام به هیچ وجه قابل پذیرش نیست و دولت آلمان باید از ملت و دولت لبنان به خاطر این اهانت عذرخواهی کند.
نماینده بروجرد در مجلس این اقدام دولت آلمان را ناشی از فشار آمریکا عنوان کرد و گفت: آلمان علی‌رغم اینکه قدرت اقتصادی اول در اتحادیه اروپا و میان کشورهای اروپایی است، اما به لحاظ سیاسی کشور بسیار ضعیفی است که توان مقاومت در برابر فشارهای آمریکا را ندارد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تروریستی اعلام کردن حزب الله از سوی دولت آلمان هیچ تاثیری در وضعیت حزب الله نخواهد داشت بلکه فقط یک حرکت و تلاش مذبوحانه است که وجهه آلمان را در افکار عمومی لبنان وامت اسلامی به شدت تنزل خواهد داد.
بروجردی ادامه داد: آلمان نباید خود را در شرایطی قرار دهد که نفرتی را که ملتها از آمریکا دارند به آلمان تسری یابد و امیدواریم آلمان هر چه سریع‌تر در موضع خود تجدید نظر کند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها