ایندیپندنت: دسترسی کارکنان درمانی انگلیس به تجهیزات تست کرونا کم است

ایندیپندنت: دسترسی کارکنان درمانی انگلیس به تجهیزات تست کرونا کم است
دوشنبه 15 ارديبهشت 1399 - 12:37

وضعیت نگران‌کننده درمان در کشور انگلیس نشان می‌دهد که برخی پرستاران در بخش‌های درمانی این کشور، برای دسترسی به تجهیزات تست ویروس کرونا مشکل دارند.

العالم - اروپا

رئیس کالج پرستاری رویال انگلیس در مورد دسترسی برخی پرستاران به تجهیزات تست بیماری کرونا ابراز نگرانی کرد و گفت: «این وضعیت نگران کننده است که برخی پرستاران، به خصوص آنهایی که تحت سرویس سلامت همگانی نیستند، همچنان برای دسترسی به تجهیزات تست ویروس کرونا مشکل دارند.»

به نوشته پایگاه «ایندیپندنت»، کارکنان بخش درمانی در انگلیس که تحت سرویس سلامت همگان این کشور نیستند نسبت به همکاران خود در این سرویس، دسترسی سختی به تجهیزات آزمایشی ویروس کرونا دارند.

بر اساس نتیجه یک نظر‌سنجی که از سوی کالج پرستاری رویال انگلیس از 22 هزار نیروی درمانی و بهداشتی این کشور به عمل آمده است، 44 درصد از این پرستاران نمی‌دانستند که چطور به تجهیزات تست کرونا دسترسی داشته باشند، در حالی که 76 درصد نیز گفتند به آنها هیچ نوع تجهیزات تستی ارائه نشده است. ایندیپندنت در ادامه نوشت، این مشکل همچنین در میان کارکنان درمانی که به صورت پاره وقت فعالیت می‌کند مطرح شده است. از هر پنج نفر از این کارکنان، چهار نفر اعلام کردند که تجهیزات تست کرونا به آنها ارائه نشده است. همچنین 79 درصد از کارکنان درمانی که تحت سرویس سلامت همگانی نیستند، هیچ تجهیزاتی برای تست کرونا دریافت نکردند و این این رقم در میان کسانی که تحت سرویس سلامت همگان هستند 75 درصد بوده است.

رئیس کالج پرستاری رویال انگلیس با ابراز نگرانی در این مورد که این پرستاران دسترسی لازم به تجهیزات تست کرونا را ندارند، گفت: «ما می‌دانیم که اقداماتی اخیراً اتخاذ شده‌اند تا دسترسی به این تجهیزات بهبود یابد. ما این وضعیت را بررسی خواهیم کرد.» وی در ادامه افزود: «تمام کارکنان درمانی و بهداشتی باید به این تجهیزات دسترسی داشته‌ باشند تا بدون نگرانی و با ایمنی کار خود را انجام دهند. با توجه به کمبود نیروی کار در تمامی بخش‌های بهداشتی و درمانی، چنین چیزی (دسترسی به تجهیزات تست کرونا) ضروری و لازم است.»

وزارت سلامت و مددکاری اجتماعی انگلیس در پاسخ به این اظهارات اعلام کرد که سیاست‌های مربوط به تست کرونا از زمانی که نظرسنجی کالج پرستاری رویال بریتانیا انجام شد، در حال گسترش بوده است.

بر اساس گزارش پایگاه ایندیپندنت، دولت انگلیس در اقدامی برای انجام 100 هزار تست کرونا در روز، شمار افرادی که مستحق انجام این تست هستند را افزایش داده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها