مقام ارشد اروپایی: انگلیس هنوز به نقطه اوج شیوع کرونا نرسیده است

مقام ارشد اروپایی: انگلیس هنوز به نقطه اوج شیوع کرونا نرسیده است
دوشنبه 15 ارديبهشت 1399 - 15:33

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا در حوزه بهداشت اعلام کرد انگلیس و ۴ کشور دیگر هنوز نقطه اوج شیوع کرونا را تجربه نکرده اند

العالم - اروپا

به نقل از رویترز، «آندریا آمون»، مدیر مرکز پیش‌گیری و کنترل بیماری‌های اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کرد انگلیس و ۴ کشور دیگر در این قاره هنوز به نقطه اوج شیوع ویروس کرونا نرسیده اند؛ موضعی که با اظهارات مقامات انگلیس در تضاد است.

تا کنون حدود ۱۹۰ هزار نفر در انگلیس به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده اند و حدود ۲۸ هزار و ۵۰۰ نفر نیز بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند. در حوزه آمار مرگ و میر در اروپا، تنها ایتالیا از انگلیس آمار بیشتری دارد.

بوریس جانسون -- نخست‌وزیر انگلیس که خودش به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده بود -- پنجشنبه هفته گذشته گفته بود انگلیس از نقطه اوج کرونا عبور کرده است.

اما آمون امروز در قالب یک ویدئوکنفرانس به قانونگذاران اروپایی گفت سیر ابتلا به کووید-۱۹ در بلغارستان صعودی است و در انگلیس، لهستان، رمانی و سوئد نیز در ۱۴ روز اخیر نشانه مشهودی از کاهش ابتلا مشاهده نشده است.

به گفته وی، روند ابتلا به این بیماری در سایر کشورهای اروپایی رو به کاهش است و این قاره از روز شنبه، نقطه اوج کرونا را پشت سر گذاشته است

مرکز پیش‌گیری و کنترل بیماری‌های اروپا تمامی ۲۷ عضو اتحادیه اروپا و انگلیس، لیختنشتاین، نروژ و ایرلند را کنترل و رصد می‌کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها