مقام ارشد اروپایی: انگلیس هنوز به نقطه اوج شیوع کرونا نرسیده است

دوشنبه 15 ارديبهشت 1399
15:33
مقام ارشد اروپایی: انگلیس هنوز به نقطه اوج شیوع کرونا نرسیده است یک مقام ارشد اتحادیه اروپا در حوزه بهداشت اعلام کرد انگلیس و ۴ کشور دیگر هنوز نقطه اوج شیوع کرونا را تجربه نکرده اند

العالم - اروپا

به نقل از رویترز، «آندریا آمون»، مدیر مرکز پیش‌گیری و کنترل بیماری‌های اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کرد انگلیس و ۴ کشور دیگر در این قاره هنوز به نقطه اوج شیوع ویروس کرونا نرسیده اند؛ موضعی که با اظهارات مقامات انگلیس در تضاد است.

تا کنون حدود ۱۹۰ هزار نفر در انگلیس به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده اند و حدود ۲۸ هزار و ۵۰۰ نفر نیز بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند. در حوزه آمار مرگ و میر در اروپا، تنها ایتالیا از انگلیس آمار بیشتری دارد.

بوریس جانسون -- نخست‌وزیر انگلیس که خودش به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده بود -- پنجشنبه هفته گذشته گفته بود انگلیس از نقطه اوج کرونا عبور کرده است.

اما آمون امروز در قالب یک ویدئوکنفرانس به قانونگذاران اروپایی گفت سیر ابتلا به کووید-۱۹ در بلغارستان صعودی است و در انگلیس، لهستان، رمانی و سوئد نیز در ۱۴ روز اخیر نشانه مشهودی از کاهش ابتلا مشاهده نشده است.

به گفته وی، روند ابتلا به این بیماری در سایر کشورهای اروپایی رو به کاهش است و این قاره از روز شنبه، نقطه اوج کرونا را پشت سر گذاشته است

مرکز پیش‌گیری و کنترل بیماری‌های اروپا تمامی ۲۷ عضو اتحادیه اروپا و انگلیس، لیختنشتاین، نروژ و ایرلند را کنترل و رصد می‌کند.

0% ...

آخرین اخبار

خزانه‌داری آمریکا معافیت صادرات نفت ایران از تحریم را صادر کرد


لبنان در مسیر تفاهمات بزرگ است؛ پس از نشست سوئیس چه چیزی تغییر کرده است؟


پایتخت پاکستان برای استقبال از پزشکیان مزین به پرچم ایران شد + عکس


وزیر خارجه قطر: به خاتمه جنگ رسیدیم اما باید محتاط بود/ نتانیاهو عامل تشدید تنش


گزارش خبرنگار شبكه العالم| مذاکرات ایران و آمریکا وارد فاز فنی شد؛ لبنان در متن تفاهمنامه + فیلم


گرو‌هان‌های قدس: حاج رمضان رکن اساسی در حمایت از فلسطین بود


ونس: مذاکرات فنی در هفته‌ها و روزهای آتی ادامه خواهد یافت


گزارش ویژه العالم از واکنش‌های بین المللی به تفاهمنامه ایران و آمریکا/"اسرائیل" بازنده بزرگ+فیلم


پزشکیان فردا به پاکستان می‌رود


نصب سکوی غول‌پیکر نفتی در قلب خلیج‌فارس