ترامپ، توافق هسته‌ای و لک‌لک کلیسایی در بغداد!

ترامپ، توافق هسته‌ای و لک‌لک کلیسایی در بغداد!
دوشنبه 15 ارديبهشت 1399 - 21:01

امروز که زمان لغو ممنوعیت خرید یا فروش تسلیحات توسط ایران مطابق با توافق هسته‌ای و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد رسیده است، ترامپ و پمپئو با تکرار یاوه‌گویی‌های‌شان، کشورهای دیگر را که به توافق هسته‌ای پایبند مانده‌اند، با ژست "لک‌لکی منافقانه" تهدید می‌کنند که آمریکا هرگز اجازه نمی‌دهد این بند از توافق اجرا شود!

العالم- کشکول

گفته می‌شود لک‌لکی بالای برج کلیسایی در بغداد لانه‌ای درست کرده بود که باعث ایجاد مزاحمت برای مقام‌های آن کلیسا شده بود؛ زمانی‌که ناقوس در کلیسا نواخته می‌شد فضولات لک‌لکه بر روی آن ها ریخته می‌شد تا این‌که روزی زنی به کشیشی شکایت کرد و کشیش به او توصیه کرد که یک تکه جگر شتر را آغشته به نمک کرده و در کنار کاسه‌ای شراب بگذارد و زمانی‌که لک‌لک جگر شتر را بخورد دچار عطش می‌شود و مجبور به نوشیدن شراب می‌شود و بدین ترتیب، این کبوتر مست و سنگین شده و شکار کردن آن آسان می‌‌شود.

مقام‌های کلیسا این دستورالعمل‌ها را پیاده کردند و لک‌لک مست شد و آنها بالای برج کلیسا رفته و لک‌لک‌ را تور کردند. از او پرسیدند: به من بگو دینت چیست؟! یهودی.. چگونه گوشت شتر را می‌خوری؟ مسیحی.. چگونه ناقوس را کثیف می‌کنید؟ مسلمان.. چگونه شراب می‌نوشید؟... که این گونه منافقانه پاسخ داد...

این حکایت، حکایت "لک‌لک کلیسا" است که در بین مردم آن زمان‌های قدیم رواج داشته و به مثالی برای همه منافقان و ریاکاران تبدیل شد. این حکایت به ذهنم زمانی خطور کرد که یک مسئول آمریکایی، فرقی نمی‌کند ترامپ باشد یا پمپئو یا دیگران، زمانی‌که از توفق هسته‌ای که میان ایران و کشورهای بزرگ در سال 2015 امضا شد، و نیز از پایبندی ایران به این توافق سخن می‌گویند، اظهارات و مواضعی آمیخته از ریاکاری، فریب و دروغی و قلدرمآبی مطرح می‌کنند.

تمام جهان شاهد بود که چگونه ترامپ بعد از آن‌که توافق هسته‌ای را بدترین توافقی خواند که آمریکا در تاریخش آن را امضا کرده، در سال 2018 از آن خارج شد و فشارهای فوق ‌العاده‌ای را به دیگر طرف‎های امضاکننده این توافق برای خروج از آن و اعمال فشارهای اقتصادی، تجاری و مالی بی‌سابقه علیه ایران تحمیل کرد. همین ترامپ زمانی‌که نتوانست طرف‌های توافق هسته‌ای را به خروج از آن متقاعد و یا ایران را تحریک کند، به همراه رفیق یاوه‌گویش، یعنی پمپئو، میزان پایبندی ایران به توافق( بدی، که از آن خارج شدند) را رصد می‌کردند و دیگر کشورهای جهان را علیه ایران می‌شورانند با این ادعا، که درباره میزان پایبندی ایران به این توافق "تردیدهایی وجود دارد" و غرب باید ایران را به این دلیل مواخذه کند.

امروز که زمان لغو ممنوعیت خرید یا فروش تسلیحات توسط ایران مطابق با توافق هسته‌ای و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد رسیده است، ترامپ و پمپئو با تکرار یاوه‌گویی‌های‌شان، کشورهای دیگر را که به توافق هسته‌ای پایبند مانده‌اند، با ژست "لک‌لکی منافقانه" تهدید می‌کنند که آمریکا هرگز اجازه نمی‌دهد این بند از توافق اجرا شود!!، و ممنوعیت تسلیحات علیه ایران مطابق با این توافق باید تداوم یابد.

تمام جهان در مقابل "لک‌لک ترامپ" انگشت به‌دهن مانده است؛ چه معنایی دارد آمریکا که از توافق خارج شده از ایران بخواهد به مفاد آن متعهد بماند؟!، اگر آمریکا مراقب است که ایران باید مطابق با مفاد توافق هسته‌ای عمل کند پس چرا بند مربوط به لغو ممنوعیت تسلیحاتی از ایران که در توافق ذکر شده را رد می‌کند؟!، چرا آمریکا اصرار می‌کند ایران این توافق را نقض کرده با این‌که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و دیگر طرف‌های توافق این ادعای آمریکا را رد می‌کنند؟! واقعیت آن است که ترامپ و دوستش، پمپئو منافق‌تر از لک‌لک کلیسا هستند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها