توضیحات وزیر صنعت در مورد تعیین قیمت های جدید خودرو

توضیحات وزیر صنعت در مورد تعیین قیمت های جدید خودرو
دوشنبه 15 ارديبهشت 1399 - 17:08

وزیر صنعت گفت: هنوز تعیین تکلیف برای افزایش قیمت خودرو در سال ۹۹ در ستاد تنظیم بازار نهایی نشده است.

العالم _ ایران / اقتصادی

وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه مشترک با اعضای کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی، با اشاره به این که افزایش تولید خودرو یکی از راهکار‌های وزارت صمت برای مقابله با افزایش قیمت خودرو است، گفت: هنوز تعیین تکلیف برای افزایش قیمت خودرو در سال 99 در ستاد تنظیم بازار نهایی نشده است.

رضا رحمانی، در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت تعیین تکلیف قیمت خودرو در ستاد تنظیم بازار، افزود: بسیاری از محصولات صنعتی و غیر صنعتی در ماه‌های اخیر مشمول افزایش قیمت شده است و می‌شود، اما هنوز ستاد تنظیم بازار درباره موضوع مذکور تصمیم گیری نکرده است، اما اینکه قیمت غیر متعارف باشد این گونه هم نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه هر گونه افزایش قیمتی براساس روابط و فرمول مشخص نخواهد بود، گفت: در ستاد تنظیم بازار نماینده 14 دستگاه مرتبط و نمایندگانی از ”ان جی او“‌های حمایت از مصرف کنندگان حضور دارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این سوال که چه زمانی تعیین تکلیف قیمت خودرو صورت می‌گیرد؟ ​افزود: هنوز به نتیجه نرسیده اند و هرگاه به نتیجه برسند اعلام می‌شود.

وی درباره پیش بینی‌هایی که در برخی رسانه‌ها درخصوص افزایش قابل توجه قیمت خودرو مطرح می‌شود، گفت: فکر نمی‌کنم همچنین چیزی باشد و این‌ها شایعه است.

این عضو از کابینه دولت با اشاره به ثابت ماندن قیمت خودرو تولید شده در کارخانه در سال 98، افزود: سال گذشته خودروسازان افزایش قیمت نداشتند، اما بازار تلاطم‌های بسیاری داشت؛ در سال جاری هم بر اساس برنامه ریزی‌هایی مقرر شده است، در سال جاری تیراژ تولید بیشتر شود و در این صورت با افزایش تولید بسیاری از مشکلاتی که الان به آن اشاره شد، هم حل می‌شود.

رحمانی ادامه داد: سازمان حمایت از مصرف کنندگان از ماه‌ها قبل مدارک موردنیاز جهت تعیین قیمت خودرو را دریافت کرده است و آن را مورد بررسی قرار می‌دهند، یقینا تصمیم ستاد تنظیم بازار منصفانه خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت افزایش تیراژ خودرو در تعیین قیمت، گفت: باید واقعیت را پذیرفت در دوره‌ای کالا‌ها با ارز 4200 تومان وارد می‌شد، اما درحال حاضر رقم ارز به رقم نیمایی تبدیل شده است، بنابراین گرانی دور از انتظار نیست.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه این وزارت خانه سعی بر کنترل قیمت‌ها به رغم افزایش قیمت مواد اولیه دارد، افزود: مثلا در تولید ماکارونی قیمت گندم افزایش قابل توجهی داشت، اما ما اجازه ندادیم قیمت ماکارونی افزایش پیدا کند.

وی همچنین تصریح کرد: عرضه و تقاضا قیمت خودرو را در بازار تعیین می‌کند و سعی ما این است که با افزایش تولید مشکلات موجود رفع شود.

وزیر صمت همچنین در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به جزئیات نشست امروز خود با نمایندگان عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در مجلس، گفت: یکی از مهمترین راهکار‌ها برای تحقق جهش تولید در دوران کرونا، توجه به تولید است و این امر باید در اولویت قرار بگیرد، در واقع تمام امکانات باید برای تحقق جهش تولید صورت گیرد.

رحمانی افزود: ایران ظرفیت خوبی برای تولید دارد، اما تامین مالی و سرمایه در گردش واحد‌های بنگاهی اصلی‌ترین مشکل تولید است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: در جلسه امروز مقرر شد، پیگیری‌های لازم برای رونق تولید در حوزه‌هایی که بازار آن موجود است، مثل خودرو، لوازم خانگی و پوشاک انجام گیرد.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها