گزارش العالم از چالش های امنیتی عراق در استان صلاح الدین

گزارش العالم از چالش های امنیتی عراق در استان صلاح الدین
دوشنبه 15 ارديبهشت 1399 - 22:39

بقایای تروریست ها در استان صلاح الدین عراق فعال هستند و در تلاش هستند تا اوضاع امنیتی را در چند شهر در این استان به آشوب بکشند چنان که اخیرا در تعدادی از شهرهای این استان حملاتی را انجام دادند.

العالم-عراق

ناظران و سیاستمداران علل از سرگیری فعالیت تروریست ها را به نفوذ منافع سیاسی به پست های امنیتی عراق و همچنین آزادی برخی از تروریست ها از زندان های این کشور نسبت دادند.

موجی از حملات تروریستی علیه نیروهای امنیتی و قرارگاه های حشد الشعبی در شهرهای مختلف استان صلاح الدین برای سومین روز متوالی ادامه داشت و تلفات مالی و جانی برجا گذاشته است و این هشداری است برای وضعیت امنیتی شکننده در این استان، که به دنبال برخی تعاملات سیاسی میان سیاستمداران در تغییر فرماندهان امنیتی در استان صلاح الدین و آزادی تروریست ها از زندان رخ داده است.

در این خصوص ناظران بر لزوم بازنگری مقامات امنیتی بر ساختار برنامه های خود و استراتژی های اطلاعاتی و میدانی شان تاکید کرده و معتقدند نوع و کیفیت برنامه ریزی ها باید هماهنگ با حجم تهدیدها و چالش های پیش رو باشد.

هم اکنون بقایای تروریست ها در عراق با هدف برهم زدن امنیت و ثبات در شهرهای عراق فعالیت خود را آغاز کرده اند.

حملات تروریستی اخیر این هراس را در میان شهروندان عراقی به وجود آورده است که گروه های تروریستی بار دیگر فعالیت خود را در استان صلاح الدین آغاز کنند و از شرایطی که دولت توجه خود را متمرکز به امور دیگر کرده سوء استفاده کنند.

در این بین نیروهای امنیتی عراق تمام توان خود را برای سرکوب و نابودی بقایای تروریست ها در این استان و استان الانبار به کار گرفته است، چنانکه شاهد هستیم ارتش و نیروهای حشد الشعبی امروز-دوشنبه عملیات گسترده ای را علیه تروریست ها در غرب استان الانبار آغاز کرده است.

پربیننده ترین خبرها