پلوسی مخالفت ترامپ با شهادت اعضای کارگروه کرونا در کنگره را محکوم کرد

پلوسی مخالفت ترامپ با شهادت اعضای کارگروه کرونا در کنگره را محکوم کرد
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 - 10:36

مخالفت ترامپ با حضور اعضای کارگروه ویژه کاخ سفید برای مقابله با ویروس کرونا در جلسات استماع مجلس نمایندگان آمریکا انتقاد شدید رئیس دموکرات این مجلس را به دنبال داشت.

العالم - آمریکا

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به اقدام روز دوشنبه (دیروز) کاخ سفید در ممنوع کردن حضور اعضای کارگروه ویژه مقابله با ویروس کرونا گفت: «شاید آنها (دولت ترامپ) نگران مطرح شدن حقایق هستند».

طبق گزارش «اسپوتنیک»، پلوسی در مصاحبه با شبکه «سی‌ان‌ان» در انتقاد از این اقدام دولت ترامپ افزود: «این یک واقعیت است که ما (مجلس نمایندگان) باید برای (مقابله با کرونا) منابع اختصاص دهیم و بدین منظور هرگونه طرح تخصیص بودجه باید کارش را در مجلس نمایندگان شروع کند و ما باید اطلاعات لازم برای اقدام کردن را داشته باشیم».

رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در این مصاحبه اظهاراتی خطاب به «مارک میدوز» رئیس کارکنان کاخ سفید که تا چندی قبل عضو جمهوریخواه این مجلس بود، مطرح کرد.

پلوسی گفت: «او (میدوز) به خوبی می‌داند که ما (اکثریت دموکرات مجلس نمایندگان) بسیار بسیار روی حقیقت اصرار داریم».

کاخ سفید روز گذشته رسما اعضای کارگروه ویژه مقابله با ویروس کرونا را از حضور بدون اجازه در جلسات استماع کنگره آمریکا منع و این حضور را به تایید مارک میدوز رئیس کارکنان کاخ سفید منوط کرد.

کار گروه ویژه کاخ سفید برای مقابله با کرونا

پیش از این کاخ سفید از حضور «آنتونی فائوچی» مدیر مؤسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا در جلسه استماع کمیته تخصیص بودجه مجلس نمایندگان ممانعت کرده بود.

طبق آخرین خبرها با مرگ یکهزار و ۲۴۰ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به ۶۸ هزار و ۹۲۲ نفر رسید.

دانشگاه «جانز هاپکینز» همچنین امروز سه شنبه گزارش داد، هزار و ۲۴۸ نفر به مجموع مبتلایان اضافه شدند تا شمار کل مبتلایان به یک میلیون و ۱۸۰ هزار و ۲۸۸ نفر افزایش باید.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها