اعلام حالت فوق‌العاده در فلسطین به مدت یک ماه

 اعلام حالت فوق‌العاده در فلسطین به مدت یک ماه
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 - 12:19

تشکیلات خودگردان فلسطین به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا، از امروز (سه شنبه) به مدت یک ماه حالت فوق‌العاده اعلام کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، امروز (سه شنبه) به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا، یک ماه حالت فوق‌العاده اعلام کرد.

به نوشته خبرگزاری فلسطینی صفا، «نبیل ابوردینه» سخنگوی دفتر محمود عباس در این باره گفت که حالت فوق‌العاده از امروز آغاز می‌شود و دستورالعمل‌های مرتبط نیز اعلام خواهد شد. او تأکید کرد که این اقدامات با هدف حفظ سلامتی مردم صورت می‌گیرد.

«محمد اشتیه» نخست‌وزیر فلسطین شامگاه یکشنبه در نامه‌ای به محمود عباس خواستار وضع حالت فوق‌العاده به مدت یک ماه شده بود. این درخواست پس از نشست کمیته ملی بحران برای مقابله با شیوع ویروس کرونا صورت گرفت.

طبق اعلام وزارت بهداشت فلسطین، تا کنون ۵۳۲ نفر در کرانه باختری و منطقه غزه به ویروس کرونا مبتلا شده و چهار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. ۱۰۲ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

شیوع ویروس کرونا در فلسطین، در شرایطی است که بسیاری از ساکنین فلسطینی شهرها و روستاهایی که در کنترل رژیم صهیونیستی است، به امکانات بسیار کمی برای مقابله با کرونا دسترسی دارند؛ ساکنان قدس شرقی از ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی محروم هستند و در منطقه الخلیل درصد قابل توجهی از اهالی آب آشامیدنی سالم نیز ندارند

فارس

پربیننده ترین خبرها