پیش بینی شمار تلفات کرونا در آمریکا دوبرابر افزایش یافت

پیش بینی شمار تلفات کرونا در آمریکا دوبرابر افزایش یافت
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 - 16:47

به گفته محققان و بر اساس مدل جدید پیش‌بینی تلفات کرونا، با توجه به این که آمریکا به سوی کاهش محدودیت‌ها پیش می‌رود، آمار قربانیان این کشور به 135 هزار نفر تا اواسط تابستان خواهد رسید.

العالم - آمریکا

مدل اصلاح شده تلفات کروناویروس پیش‌بینی کرده، حدود ۱۳۵ هزار آمریکایی بر اثر «کووید-۱۹» تا اوایل اوت (اواسط مرداد) جان می‌بازند. به گفته محققان این رقم تقریباً دو برابر پیش‌بینی‌های قبلی است.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، دلیل این پیش‌بینی جدیدِ انجام شده توسط موسسه سنجش و ارزیابی سلامت دانشگاه واشنگتن، افزایش فعالیت در اغلب ایالتهای آمریکاست. انتظار می‌رود تا ۱۱ مه (۶ روز دیگر) بازگشایی مشاغل و کاهش محدویتهای ماندن در خانه در ۳۱ ایالت اجرایی شود.

دکتر «کریستوفر موری»، مدیر این موسسه گفت: «انتظار داریم که همه‌گیری در ایالتهای زیادی به فصل تابستان کشیده شود.» این پیش‌بینی‌ها بر شدت هشدار کارشناسان بهداشت عمومی درباره این که درخواست برای برداشته شدن محدویتهای تجاری و اجتماعی به امیدِ سامان دادن به اقتصاد می‌تواند پیامدهای شوک‌آوری به قیمت جان انسانها داشته باشد، افزوده است.

ویروس جدید کرونا تاکنون تقریباً یک میلیون و ۲۰۰ آمریکایی را درگیر کرده که از این میان حدود ۷۰ هزار جان خود را از دست داده‌اند. این مدل پیش‌بینی به صورت دوره‌ای بر اساس تغییر شرایط و بینش علمی پیرامون این همه‌گیری به روز می‌شود. اعتبار آن تا حدی است که به داده اطلاعاتی تاثیرگذاری تبدیل شده که حتی اغلب از سوی کاخ سفید و مقامات بهداشت عمومی آمریکا در ارزیابی بحران به آن ارجاع داده می‌شود.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته (یکشنبه) در مصاحبه با شبکه «فاکس‌نیوز»، گفت که به اعتقاد وی یکصد هزار آمریکایی احتمالاً بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست خواهند داد.

وی جمعه هفته گذشته ابراز امیدواری کرده بود که کمتر از یکصد هزار آمریکایی جان خود را بر اثر کرونا از دست بدهند و پیش از آن گفته بود که ۶۰ تا ۷۰ هزار نفر بر اثر این ویروس ناشناخته در ایالات متحده آمریکا قربانی خواهند شد.

علی‌رغم آنکه آمریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان را دارد، حدود نیمی از ایالات این کشور در حال حاضر به سوی لغو نسبی تعطیلی‌ها پیش می‌روند.

پربیننده ترین خبرها