اهداف آمریکا از حمله به الحشد الشعبی در عراق

اهداف آمریکا از حمله به الحشد الشعبی در عراق
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 - 17:27

عملیات گروه تروریستی وهابی داعش علیه الحشد الشعبی در استان صلاح الدین بیش از پیش اهداف شوم آمریکا در عراق را برای مردم این کشور و جهانیان آشکار کرد.

العالم – درگوشی

کارشناسان معتقدند که این عملیات، نقش آمریکا در زمینه فراری دادن تروریستهای زندانی داعش در زندانهای کردها برای آماده کردن آنان جهت حمله به نیروهای مقاومت عراق را به اثبات رساند به ویژه که شماری از اعضای این گروه که توسط نیروهای امنیتی عراق بازداشت شده اند به این موضوع اعتراف کردند.

از سوی دیگر، یکی از فرماندهان الحشد الشعبی اعلام کرد که سلاحهایی که توسط تروریستهای داعشی در این حمله مورد استفاده قرار گرفته بود آمریکایی بودند که البته باید حمایت لجستیکی و اطلاعاتی آمریکا از آنان را نیز به این موضوع افزود.

یکی از علل هجمه آمریکا علیه الحشد الشعبی آن است که این نیروی مردمی به یکی از مهمترین قدرتهای مقاومت در برابر حضور آمریکا در عراق تبدیل شده که به همین دلیل واشنگتن می کوشد به هر شکل مانع قدرتمندترشدن این نیرو شود، لذا برای به اصطلاح شکست دادن الحشد الشعبی، مجددا داعش وهابی را احیا و تقویت کرد تا آن را به جان الحشد انداخته و این گروه مقاومت را درگیر نوعی جنگ فرسایشی کند.

البته الحشد الشعبی اجازه نمی دهد توطئه های استعمار آمریکا در عراق تحقق یابد که به همین دلیل با در هم کوبیدن گروه تروریستی وهابی داعش مانع بازگشت مجدد این گروه به صحنه عراق شده است.

کارشناسان معتقدند که آمریکا کوشید با استفاده از حمله داعش به الحشد الشعبی، از یک سو به پارلمان عراق پیام دهد که مصوبه اش درباره خروج نیروهای آمریکایی از عراق به هرج و مرج بیشتر در این کشور می انجامد و از سوی دیگر به الکاظمی پیام داد که در صورت تشکیل کابینه اش باید استمرار حضور نیروهای آمریکایی در عراق را تایید کند در غیر این صورت سرنگون خواهد شد موضوعی که نشان دهنده نیات پلید اشغالگرایانه و استعماری آمریکا نسبت به عراق است.

پربیننده ترین خبرها