تعقیب «اف-16» ترکیه از سوی «میراژ-2000» یونان بر فراز اژه + فیلم

سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 - 22:47

نیروی هوایی یونان با انتشار فیلمی به عملیات رهگیری موفق یک فروند جنگنده «اف-16» ارتش ترکیه بر فراز شرق دریای اژه از سوی یک جنگنده «میراژ» خود اشاره کرد.

العالم - ترکیه

نیروی هوایی یونان فیلمی از رهگیری و تقابل یک جنگنده خود با یک جنگنده «اف-16» نیروی هوایی ارتش ترکیه را منتشر کرد.

به نوشته وبگاه «تاکینگ گریس» نیروی هوایی یونان روز سه شنبه فیلمی منتشر کرد که طی آن یک فروند جنگنده «میراژ-2000» این کشور یک فروند جنگنده اف-16 نیروی هوایی ترکیه را رهگیری می کند.

در این فیلم به وضوح میراژ-2000 یونان بر فراز شرق دریای اژه به تعقیب اف-16 ارتش ترکیه می پردازد. این رسانه به زمان دقیق رویارویی جنگنده های دو کشور هیچ اشاره ای نکرده است.

در روزهای گذشته این دو کشور همدیگر را به ایجاد مزاحمت علیه هم متهم کردند. یونان یکشنبه مدعی شد که جنگنده های نیروی هوایی ترکیه برای بالگرد حامل وزیر دفاع و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح یونان ایجاد مزاحمت کردند.

رسانه‌های یونانی یکشنبه مدعی شدند که چند فروند جنگنده ترکیه برای بالگرد حامل وزیر دفاع و فرمانده نیروهای مسلح یونان ایجاد مزاحمت کردند. وزیر دفاع یونان در همین زمینه گفت که دو جنگنده ارتش ترکیه اوائل صبح یکشنبه با پرواز خود برای بالگرد حامل «نیکلاس پاناگیاتوپولوس» وزیر دفاع و «کنستانسیوس فلوروس» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح یونان ایجاد مزاحمت کردند.

ترکیه نیز روز دوشنبه در واکنش به این ادعا گفت که جنگنده های این کشور ماموریت روزانه خود را انجام می دادند و یونان بهتر است به فکر اعتماد سازی باشد.

فارس

پربیننده ترین خبرها