ترامپ: دموکرات‌ها باید شرمسار باشند که نمی‌خواهند ما موفق شویم

ترامپ: دموکرات‌ها باید شرمسار باشند که نمی‌خواهند ما موفق شویم
چهارشنبه 17 ارديبهشت 1399 - 07:53

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد حزب دموکرات می‌خواهد وضعیت و نحوه مقابله با کووید-19 در کشورش ناموفق جلوه کند، در حالی‌که شرایط «بسیار موفقیت‌آمیز خواهد شد».

العالم- آمریکا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، دونالد ترامپ -- رئیس‌جمهور آمریکا -- دموکرات‌ها را متهم کرد می‌خواهند عملکرد وی را در قبال ویروس کرونا ناکارآمد جلوه دهند تا به کاخ سفید راه یابند.
او می‌گوید مجلس نمایندگان مجموعه‌ای‌ست از «افرادی که از ترامپ نفرت دارند» و «روشن است که می‌خواهند وضعیت ما ناموفق جلوه کند، منظور مرگ و میر است، و وضعیت ما خیلی موفق خواهد بود».
رئیس‌جمهور ایالات متحده همچنین گفته دمکرات‌ها در تلاش هستند او در انتخابات ریاست‌جمهوری سال جاری شکست بخورد: «تا آن‌ها پیروز شوند، و آن‌ها پیروز نخواهند شد».
از سوی دیگر مدیر پیشین یک مجموعه تحقیقاتی دولتی می‌گوید کاخ سفید آماده مقابله با ویروس نبود و سپس قصد داشت همه چیز را فورا اصلاح کند.
همه‌گیری جهانی ویروس کرونای سارس-۲ و بیماری کووید-۱۹، بنا بر آمار تائید و یا اعلام‌شده کشورها، بیشترین پیامد را بر ایالات متحده داشته‌است. آمریکا در حال حاضر بیش از ۱.۲ میلیون بیمار و بیش از ۷۱ هزار مرگ و میر را ثبت کرده‌است.
انتقادهای ترامپ از عملکرد حزب دمکرات تازگی ندارد. چهره‌های شاخص دمکرات نیز بارها او را هدف انتقادهای خود قرار داده‌اند.
برای نمونه در نامه‌ای که اعضای این حزب روز سه‌شنبه به رئیس‌جمهور نوشته‌اند، از سیاست‌های دولت در زمینه تست کرونا، «عمیقا ابراز نگرانی» شده است.
دمکرات‌ها نوشته‌اند «دولت باید اقدامات به مراتب بیشتری» برای افزایش آزمایش‌ها، رصد و مقابله با شیوع بیماری انجام دهد، و این اقدامات باید به‌شکل «شفاف و پاسخگو» صورت گیرند.
ترامپ از سوی دیگر در جمع خبرنگاران گفته دمکرات‌ها «باید شرمسار باشند که نمی‌خواهند ما موفق شویم».
رئیس‌جمهوری ایالات متحده مدعی شده است «تمام جهان با شور و شوق در حال تماشای ماست، چون ما جهان را رهبری می‌کنیم».
همزمان با انتقادهای ترامپ از حزب دمکرات، مدیر پیشین یک نهاد پژوهشی مهم دولت آمریکا، به‌طور رسمی شکایت افشاگرانه‌ای را مطرح کرده که نحوه عملکرد دولت به‌ویژه در آغاز همه‌گیری را هدف قرار داده‌است.
ریک برایت، مدیر پیشین اداره پژوهش‌های پیشرفته و توسعه زیست‌پزشکی، مدعی شده دولت ترامپ آماده مقابله با شیوع ویروس نبود، و پس از بحران دنبال راهی می‌گشت تا فورا همه‌چیز را اصلاح کند؛ از جمله با تعجیل در تجویز داروهایی که کارایی آن‌ها ثابت نشده است.
دکتر برایت همچنین مدعی شده که به‌دلیل مقاومت در مقابل فشارهای سیاسی در برابر استفاده از داروی ضد مالاریای هیدروکسی کلروکین به مقام پایین‌تری منصوب شده‌است.
او گفته قصد دولت وارد کردن مقدار زیادی داروی تأییدنشده از سوی اداره دارو و غذا، از پاکستان و هند، و استفاده از آن در مناطق بحران‌زده نیویورک و نیوجرسی بود.
رئیس‌جمهور ایالات متحده در بازه‌ای از زمان بر عملکرد هیدروکسی کلروکین برای مقابله با کووید-۱۹ تاکید داشت. اظهارات دونالد ترامپ در مورد این دارو با واکنش‌های گسترده‌ای از جمله در محافل علمی روبه‌رو شد.

پربیننده ترین خبرها