ایران آماده اجرای پروتکل بهداشتی با لبنان در مقابله با کرونا است

ایران آماده اجرای پروتکل بهداشتی با لبنان در مقابله با کرونا است
چهارشنبه 17 ارديبهشت 1399 - 12:48

سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان در بیانیه‌ای با تاکید بر ضرورت همکاری کشورهای منطقه غرب آسیا در مقابله با کرونا، برای فراهم و اجرایی کردن یک پروتکل بهداشتی و درمانی با لبنان مطابق با فاکتورهای سازمان بهداشت جهانی در این زمینه، اعلام آمادگی کرد.

العالم ـ ایران ـ علمی

سفارت جمهوری اسلامی ایران بار دیگر بر ضرورت مقابله بین المللی و منطقه ای با ویروس کرونا تاکید کرده و برای همکاری‌های دو جانبه با بخش مرتبط لبنانی در این زمینه اعلام آمادگی کرد تا پروتکلی بهداشتی و درمانی با تکیه بر معیارهای سازمان بهداشت جهانی برای مواجهه با ویروس کرونا اجرایی کنند و زمینه‌ای محکم‌تر و مؤثرتر برای رفع این چالش جهانی فراهم شود.

بر اساس این بیانیه، تحریم‌های ظالمانه و غیرانسانی آمریکا علیه ملت ایران و ممانعت از فروش دارو و تجهیزات و لوازم پزشکی به این کشور بویژه در سایه این وضعیت فوق العاده که همچنان این تحریم پابرجا بوده، خلاف بودن ادعاهای مسئولین آمریکایی را ثابت کرده است.

در این بیانیه تاکید شده است: این اقدامات نمود تروریسم اقتصادی و بیولوژیکی است که توسط دولت آمریکا صورت می‌گیرد و بی شک این گونه رویکردها تلاش‌ همه کشورها برای مبارزه با ویروس را با مانع مواجه می‌کند.

سفارت ایران در لبنان در این بیانیه بر ضرورت همکاری کشورهای منطقه غرب آسیا در قالب همکاری‌های دوجانبه و منطقه ای برای مقابله با ویروس کرونا تأکید کرد و افزود: هیچ طرفی به تنهایی نمی‌تواند بر چالش‌های ناشی از این ویروس غلبه کند.
در این بیانیه آمده است: بخش‌های مرتبط در جمهوی اسلامی ایران از روزهای نخست شیوع این ویروس در ایران تمام همکاری را با وزارت بهداشت و بخش های مرتبط با آن در لبنان انجام داده و براساس پرتکل های سازمان بهداشت جهانی شهروندان لبنانی مقیم ایران را به لبنان انتقال داده و اقدامات موثری را در فرودگاه‌ها با هدف کنترل مسافرین پروازهای خارجی در پیش گرفته است به طوری که برخی از مسافرانی را که قصد خروج از ایران داشته اند، ملزم به ارائه گزارش از سلامتی خود کرده و همه تلاش‌های ممکن را برای کنترل این بیماری و ممانعت از انتشار آن در ایران انجام داده است.

سفارت ایران در لبنان تاکید کرده است که مبارزه با ویروس کرونا مستلزم همکاری بین المللی و منطقه ای بوده هرگونه تلاش برای سیاسی و رسانه‌ای کردن این روند، باعث وخامت عواقب شیوع این ویروس برای ملت‌های جهان می‌شود.

در بخش دیگری از این بیانیه‌ آمده است: جمهوری اسلامی ایران از روز نخست شیوع این ویروس در ایران با همه توان، صداقت و شفافیت و با اتکا به توانمندی‌های داخلی و بسیج نهادهای مربوطه به مقابله با آن پرداخته و توانست با اتکا به زیر ساخت‌های توانمند بهداشتی و درمانی خود موفق عمل کند که در این زمینه پیشرفت‌های ملموسی حاصل شده و روند آن ادامه دارد.
به گزارش ایرنا، ویروس کرونا موسوم به « کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

طبق تازه ترین آمار در لبنان ۷۴۱ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند که ۲۵ نفر از آنها در اثر این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

پربیننده ترین خبرها