دعوت مقامات لبنان به کنار گذاشتن تسویه‌حساب‌ها برای عبور از بحران

دعوت مقامات لبنان به کنار گذاشتن تسویه‌حساب‌ها برای عبور از بحران
چهارشنبه 17 ارديبهشت 1399 - 14:27

مقامات لبنان در جلسه امروز کاخ ریاست‌جمهوری که به منظور بررسی طرح اقتصادی دولت برگزار شد، به کنار گذاشتن اختلافات برای عبور از بحران فراخواندند.

العالم- لبنان

جلسه‌ای که «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان طیف‌های سیاسی این کشور را به آن دعوت کرده بود تا درباره طرح اقتصادی دولت بحث شود، در کاخ «بعبدا» آغاز شد.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، عون در ابتدای این جلسه گفت: نجاتی که به دنبال آن هستیم تنها مسؤولیت یک شخص یا یک طرف سیاسی نیست، عبور از تونل تاریک کنون بر عهده همه است.

وی ضمن اشاره به بحران مالی کنونی لبنان در کنار دو موضوع حضور آوارگان سوری در لبنان و شیوع کرونا، ادامه داد، بیشترین موضوعی که کشور اکنون به آن نیاز دارد کنار گذاشتن تسویه حساب‌ها و محاسبات سیاسی برا پشت سر گذاشتن بحران است.

«حسان دیاب» نخست‌وزیر لبنان هم گفت: در سایه واقعیتی که اکنون در آن قرار داریم دیگر مجالی برای تسویه حساب باقی نمانده است.

وی ادامه داد، هدف طرح اقتصادی ارائه شده عبور از این مرحله سخت فعلی است .

حسان دیاب در ادامه از تمامی قوای سیاسی خواست دست از بحث بردارند و حساسیت وضعیت فعلی را درک کنند.

«غازی وزنی» وزیر دارایی لبنان در این جلسه اعلام کرد، دولت لبنان برای پنج سال آینده خود به حدود ۲۸ میلیارد دلار نیاز دارد.

وی در ادامه طرح نجات دولت را طرحی شفاف برای عبور از بحران شدید فعلی توصیف کرد که برای اولین بار خسارت‌های مالی را ارائه می‌دهد.

لبنان هفته گذشته شاهد اعتراضات و بعضا آشوب در برخی مناطق بویژه شمال این کشور بود و دولت لبنان برای فرونشاندن اعتراضات مذکور و سر و سامان دادن به وضعیت اقتصادی پنجشنبه (۱۱ اردیبهشت) طرحی مالی-اقتصادی تصویب کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها