ترامپ و کرونا | آیا از این پس جهانیان می توانند حرف آمریکا را باور کنند؟

ترامپ و کرونا | آیا از این پس جهانیان می توانند حرف آمریکا را باور کنند؟
چهارشنبه 17 ارديبهشت 1399 - 15:18

به زغم آنکه دروغپردازی و تحریف حقایق توسط مقامات آمریکایی از پیشینه طولانی برخوردار است اما این افراد توانستند، به شکلی دروغ های خود را به دیگران بقبولانند و دلیل این امر آن است که همه مقامات آن "دروغها" را با اندکی تفاوت در برخی از جنبه های آن تکرار کرده اند تا رنگی از "عینیت" به آن بدهند و به همین دلیل است که آمریکا دارای امکانات رسانه ای عظیمی است که از آن برای تحریف افکار و حقایق و شستشوی مغزها استفاده می کند.

العالم - درگوشی

به نظر می رسد انتشار ویروس کرونا، كه آمریكا را به طرز وحشتناكی كه امروزه می بینیم ، آلوده كرده است، همچنین توانایی‌های آمریكا را برای دروغ پردازی و قبولاندن آن به مردم به عنوان واقعیت را نیز آلوده كرده است، مسئولان آمریکایی پس از شیوع ویروس کرونا و دامنگیر شدن آن دیگر نمی توانند با تکرار یک دروغ آن را به عنوان یک حقیقت به دیگران بقبولانند و توانایی فکر کردن به اظهارات خود را پیش از بیان آنها از دست داده اند، دروغ های آنها به طرز وحشتناک و بی سابقه ای فاش شد تا جایی که در چرخه تمسخر دائمی "دیگران" قرار گرفتند.

پس از آنکه شمار جانباختگان ویروس کرونا در آمریکا از مرز 71 هزار نفر گذشت و شمار مبتلایان به مرز یک میلیون و 300 هزار نفر رسید، امروز صحبت از وجود گورهای دسته جمعی جهت تدفین جانباختگان کرونا در آمریکا و مرگ یک شهروند آمریکایی در هر 44 ثانیه است، و این در حالی است که هیچ نشانه و چشم اندازی مبنی بر تحت کنترل در آمدن شیوع این بیماری در آمریکا و یا نزدیکی آزمایشگاه‌های آمریکایی به کشف واکسن کرونا، وجود ندارد، تمامی این موارد حاکی از ضعف شدید مقامات آمریکایی در مدیریت بحران کرونا است، ضعفی که حتی ضد آمریکایی ترین مردم جهان هم توقع آن را نداشتند. بسیار سخت است که به ذهن خطور کند که سوء مدیریت آنها تا به این حد شدید است آن هم در کشوری که رئیس جمهورش شبانه روز داعیه رهبری جهان را دارد و در حالی که اجساد جانباختگان کرونا در داخل کامیون ها در حال فساد است پرستاران و کادر پزشکی با پوشیدن کیسه های زباله در محل خدمت حاضر شوند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا، و مایک پومپئو وزیر امور خارجه هیچ سلاحی برای مقابله با رسوایی هایی كه آنها را در معرض افكار عمومی آمریكا و جهان قرار داده اند، پیدا نکردند.رسوایی هایی که حضور مجدد ترامپ برای چهار سال آتی را در کاخ سفید تهدید می کند، هیچ سلاحی جز دروغ! اما از بدشانسی آنها این دروغ ها به قدری آشکار بود که اینبار دیگر مسئولان آنها را تکرار نکردند و هیچ مجالی در رسانه های آمریکایی نیافت و اینبار رسوایی بزرگتر دروغ‌پردازی ترامپ آشکار شد.

برای مثال ترامپ اخیرا به دروغ مدعی شد که کرونا ساخته و پرداخته چین است و پمپئو حتی پا را از ترمپ فراتر گذاشته و مدعی وجود اسناد و مدارکی در زمینه ساخت و تولید ویروس کرونا در آزمایشگاهی در شهر ووهان چین شد و این در حالی است که نه پمپئو و نه ترامپ تا به امروز هیچ مدرکی را دال بر این ادعای خود ارائه نکرده اند.

درحالی که بسیاری از مراکز علمی در آمریکا تاکید دارند که ویروس کرونا ساخته دست بشر نیست، ترامپ و پمپئو در دروغپردازی های خود مدعی هستند که این ویروس ساخته دست بشر است و در این میان برخی مراکز و شخصیت های علمی نیز تاکید دارند که اثبات این امر نیاز به تحقیق و بررسی های بیشتر دارد.

ضربه قوی تر را به این دروغ پردازی های ترامپ، سازمان جاسوسی آمریکا خود در گزارشی تاکید کرد که هیچ سندی دال بر وجود عامل انسانی در ظهور ویروس کرونا تا به این لحظه وجود ندارد.

در متن این گزارش آمده است: "سازمان اطلاعات با اجماع جهانی گسترده در این خصوص که کوید -19 ساخته دست انسان و پرداخته شده توسط چین نیست، موافق است"

اهمیت این گزارش سازمان جاسوسی آمریکا زمانی مشخص می شود که این گزارش پس از فاش شدن فشارهای مقامات آمریکا به این سازمان جهت تحقیق درمورد وجود ادله در تایید دروغ ترامپ و پمپئو، ارائه شد.

ضربه دومی که به پیکره دروغ بزرگ ترامپ و پمپئو درخصوص مقصر دانستن چین درخصوص شیوع کرونا وارد شد، از سوی وزارت دفاع آمریکا بود؛ مارک ملی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا ر این خصوص گفت این ستاد به درستی نمی داند منشاء اصلی ویروس کرونا آزمایشگاهی در شهر ووهان است یا نه!

پس از آن دروغ‌پردازی ها و حیله گری‌های مسئولان آمریکایی فاش شد، تمامی جهان با دیده شک و تردید به هر سخنی که از سوی مقامات آمریکایی بیان می شود می نگرند، هم اکنون زمان آن نیست که با دیده اغماض به این دروغ‌پردازی ها نگاه شود چرا که این کار هر لحظه باعث به وجود آمدن خطر جنگ و فاجعه در جهان می شود.

پربیننده ترین خبرها