درخواست حماس برای بازگذاشتن دست مقاومت در کرانه باختری

درخواست حماس برای بازگذاشتن دست مقاومت در کرانه باختری
چهارشنبه 17 ارديبهشت 1399 - 15:52

سخنگوی حماس قصد رژیم صهیونیستی برای الحاق اراضی کرانه باختری را خطرناک‌ترین عملیات یهودی‌سازی خواند و خواستار باز گذاشتن دست مقاومت در این منطقه به همراه خروج از توافق اسلو و لغو شناسایی رژیم صهیونیستی شد.

العالم - فلسطین اشغالی

«عبداللطیف القانوع» سخنگوی جنبش فلسطینی حماس اعلام کرد، پروژه رژیم صهیونیستی برای الحاق اراضی جدید در کرانه باختری به فلسطین اشغالی خطرناک‌ترین عملیات یهودی‌سازی در اراضی فلسطینی است.

بر اساس گزارش وبگاه «العهد»، وی افزود: این پروژه شامل سرقت ۳۸ درصد از اراضی کرانه باختری و اعظای مشروعیت دروغین صهیونیستی به ۷۰ درصد از شهرک‌هاست.

القانوع تأکید کرد: اقدام مذکور، تأسیس مرحله جدیدی از کار مشترک ملی برای مقابله، شکست سکوت تشکیلات خودگردان با اعلام خروج از توافق اسلو و لغو شناسایی اشغالگر و نیز باز گذاشتن دست مقاومت است.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان تا کنون چند بار تهدید کرده در صورتی که این طرح رژیم صهیونیستی اجرایی شود تمام توافقهای قبلی را با این رژیم لغو خواهد کرد اما در عمل کاری انجام نداده است.

رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۶۷ قدس شرقی، کرانه باختری، نوار غزه، بلندی‌های جولان و صحرای سینا را اشغال کرد؛ این رژیم، صحرای سینا را طی صلحی که با دولت مصر برقرار شد، به این کشور برگرداند اما مابقی مناطق تحت اشغال باقی ماند جز اینکه در سال ۲۰۰۵ ناچار به خروج از نوار غزه شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها