اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در نیروگاه اتمی بوشهر

اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در نیروگاه اتمی بوشهر
چهارشنبه 17 ارديبهشت 1399 - 16:48

همزمان با شیوع ویروس کرونا و در راستای تداوم تولید برق ایمن، اقداماتی در راستای پیشگیری از انتشار این ویروس در نیروگاه اتمی بوشهر انجام شد.

العالم - ایران / سیاسی

در پی شیوع ویروس کووید- ۱۹ (کرونا)، اقداماتی برای پیشگیری از انتشار این ویروس در نیروگاه اتمی بوشهر انجام شده است.

در همین خصوص و در راستای تداوم برق ایمن و پایدار در شرایط بروز همه گیری کووید-۱۹ برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، نیروگاه بوشهر اقداماتی را همسو با توصیه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی ارائه شده از سوی مراجع ملی و بین‌المللی انجام داده است.

از جمله مهمترین اقدامات می‌توان به کاهش ساعت کاری و اجرای طرح دورکاری چرخشی برای کارکنان روزکار و به حداقل رساندن ماموریت‌های کاری کارکنان به خارج از استان، اجرای پروتکل پزشکی مراقبت خانگی به مدت ۱۴ روز برای کارکنانی که به هر دلیلی به خارج از استان سفر می‌کنند، اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای غربالگری کارکنان پیمانکار داخلی و خارجی مشارکت کننده در فرآیند تعویض سوخت و تعمیرات سالانه نیروگاه اشاره کرد.

بررسی اولیه خودروهای ورودی به نیروگاه، تب سنجی همه کارکنان قبل از ورود به نیروگاه، نصب سینی مخصوص رفع آلودگی از کف کفش در مبادی ورودی نیروگاه، اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در ورودی و خروجی نیروگاه، استقرار ایستگاه پایش سلامت در ورودی نیروگاه، اطلاع رسانی به کارکنان و شرکت‌های پیمانکار از طریق توزیع بروشور و ... لغو کلیه مراسم و بازدیدهای از قبل برنامه ریزی شده، توزیع ماسک و دستکش بین کارکنان بر حسب ضرورت کاری، به حداقل رساندن تردد و دسترسی به اتاق کنترل اصلی نیروگاه از جمله اقدامات دیگری است که در این نیروگاه صورت گرفته است.

در همین راستا نیز اقداماتی چون همکاری و هماهنگی مستمر با ستاد استانی مدیریت و مقابله با ویروس کرونا، تهیه و تولید مواد ضد عفونی دست و سطوح در مرکز پایش محیطی برای استفاده در نیروگاه اتمی بوشهر، تولید مواد ضد عفونی کننده بر پایه کلر از آب دریا جهت استفاده در معابر، گذرگاه‌ها و معابر در نیروگاه، کمپ مسکونی و روستاهای مجاور، ضدعفونی کردن روزانه کلیه سطوح کاری خودروهای عمومی و نقلیه کارکنان دستگاه ایکس ری، گیت‌های نفررو و مبادی ورودی نیروگاه و ...انجام معاینات بالینی و آزمایشگاهی مرتبط با ویروس کرونا در درمانگاه شاهد نیروگاه، آماده سازی و تجهیز یک دستگاه آمبولانس درمانگاه شاهد ویژه موارد احتمالی مشکوک به ویروس کرونا نیز انجام شده است.

در فیلم زیر گوشه‌ای از این اقدامات به تصویر کشیده شده است.

بوشهر

به همت متخصصان و کارکنان نیروگاه اتمی بوشهر، این واحد صنعتی، در ایام نوروز ۱۳۹۹ نیز با حداکثر توان در حال فعالیت بود و با تحویل برق تولیدی به شبکه‌ سراسری، نقشی مهم در پایداری شبکه و تامین انرژی مورد نیاز کشور ایفا کرد.

در اطلاعیه‌ای که سازمان انرژی اتمی در این خصوص منتشر کرد، آمده بود: به فضل پروردگار و با تلاش دولت و تمامی آحاد ملت بالاخص ایثارگران و متخصصان کادر درمانی کشور که خالصانه در حفظ سلامتی جامعه فداکاری می‌کنند ویروس کرونا را شکست خواهیم داد.

گفتنی است این نیروگاه در سال ۱۳۹۸ نزدیک به هفت میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ای تولید و از آغاز راه اندازی تاکنون اقدام به تولید ۴۳ میلیارد کیلووات‌ ساعت برق هسته‌ای کرده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها