زنگ پایان پروژه‌های عظیم بن‌سلمان به صدا درآمده است

زنگ پایان پروژه‌های عظیم بن‌سلمان به صدا درآمده است
چهارشنبه 17 ارديبهشت 1399 - 19:26

یک روزنامه فرانسوی در مقاله‌ای نوشته است در سایه بحران ایپدمی کرونا و کاهش تقاضای نفت در کنار هشدار تهدیدآمیز اخیر رئیس‌جمهوری آمریکا، زنگ پایان پروژه‌های عظیم ولیعهد سعودی نواخته می‌شود.

العالم- عربستان سعودی

به گزارش العالم، روزنامه لوفیگارو نوشت "محمد بن‌سلمان" ولیعهد عربستان سعودی که با طرح‌های خود مبنی بر غرق کردن بازارهای جهانی نفت، "دونالد ترامپ" رئیس‌جمهوری آمریکا، که مهم‌ترین شریک استراتژیک و مدافع اصلی‌اش در عرصه بین‌المللی محسوب می‌شود، به چالش کشیده؛ و این عامل این شاهزاده را با خطراتی جدی روبه‌رو ساخته است.

لوفیگارو به نقل از یک تاجر فرانسوی، که نامش ذکر نشده است، نوشت: "این خطای اصلی محمد بن‌سلمان طی این ماه‌های بحران بوده است. او در حالی‌که که بقایش در قدرت را مدیون ترامپ است، ولی با این خطای استراتژیک ائتلافش با ترامپ را شکننده و صنعت نفت آمریکا را تضعیف کرد، این شاهزاده همچنین خودش را در مواجهه با لابی‌های اقتصادی در واشنگتن قرار داده است.

لوفیگارو به هشدار اخیر دونالد ترامپ به ولیعهد سعودی در روز دوم آوریل گذشته اشاره کرده که طی آن تهدید کرده است در صورتی‌که عربستان سعودی تولید نفت را کاهش ندهد نیروهای آمریکایی از این کشور کاملا خارج خواهند شد. به نوشته این روزنامه، این هشدار تهدیدآمیز این شاهزاده بی‌پروای سعودی را سردرگم کرده است.

این روزنامه فرانسوی در ادامه نوشت، کاهش تقاضای نفت که در نتیجه "حرکت اشتباه دیپلماتیک" بن‌سلمان و بحران جهانی ویروس کرونا است زنگ پایان پروژه‌های عظیمی را، که محمد بن‌سلمان آنها را برای تثبیت قدرتش و تصاحب کرسی پادشاهی اعلام کرده، به صدا درآورده است.

لوفیگارو در عین حال تأکید کرده است که این بحران‌ها باعث عقب‌نشینی بن‌سلمان از سیاست‌های استبدادی‌اش نشده است، چرا که رژیم بن‌سلمان طی روزهای اخیر به آداب و یا ماهیت اصلی خود بازگشته است و قتل "عبدالرحمن الحویطی" به دلیل مخالفت با دستور ولیعهد مبنی بر تخریب منطقه "الخربیه" و ساخت مرکزی رفاهی در این منطقه شاهدی بر این واقعیت است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها