مرگ 27 یمنی با علایمی چون تنگی نفس‌ در «پایتخت» دولت مستعفی

مرگ 27 یمنی با علایمی چون تنگی نفس‌ در «پایتخت» دولت مستعفی
پنج‌شنبه 18 ارديبهشت 1399 - 10:45

منابع رسانه ای در یمن گفتند، در 24 ساعت گذشته 27 یمنی در «عدن» درگذشته‌اند؛ عدن تحت کنترل ائتلاف سعودی-اماراتی است و دولت «منصور هادی» آن را پایتخت موقت خود می‌نامد.

العالم - یمن

«فتحی بن لزرق» سردبیر روزنامه «عدن الغد»، گزارش کرد گفت که ۲۷ یمنی با علایمی مثل تنگی نفس در «عدن» پایتخت دولت مستعفی یمن درگذشتند.

طبق آمارها تعداد قربانیان روز چهارشنبه در عدن به ۲۹ نفر رسیده است که ۲۷ نفرشان علایمی مثل تنگی نفس‌ داشتند که یکی از علایم شایع ویروس کروناست.

اطلاعات حاکی از آن است که مرکز قرنطینه عدن روز چهارشنبه ۱۲ مورد پذیرش داشته است. این در حالی است که این مراکز و بیمارستان‌های مخصوص افراد مشکوک به کرونا فاقد آزمایشگاه پزشکی و کادر مخصوص رسیدگی به بیماران مبتلا به کرونا است.

تا روز سه‌شنبه هفته جاری، یمن دوازده مورد ابتلا به کرونا داشت که هفت مورد آن در عدن بود.

استان‌های جنوبی یمن تحت کنترل عربستان سعوی، امارات و متحدان آنان است و نه تنها وضعیت امنیتی خوبی ندارند، اکنون در معرض شیوع کرونا نیز هستند.

دولت مستعفی یمن به ریاست «عبد ربه منصور هادی» مورد حمایت عربستان سعودی و مقیم ریاض، در فوریه سال ۲۰۱۵ «عدن» در جنوب یمن را پایتخت خود اعلام کرده بود. در حقیقت اداره این شهر تحت نظر ریاض قرار گرفته است.

پیشتر فعالان حقوق بشری گزارش کردند که عدن در سایه مدیریت سعودی در تمامی زمینه‌های طبیعی، بهداشتی، اجتماعی و امنیتی آسیب دیده و علاوه بر آن گسترش جنایت و دست‌برد گروه‌های سازمان‌یافته به املاک دولتی و خصوص و دست اندازی بر اراضی شهر و ساخت و ساز غیرقانونی، سلامت عمومی، محیط زیستی و آثار فرهنگی را تهدید می‌کند.

هم‌اکنون گروه موسوم به المجلس الانتقالی الجنوبی که تحت حمایت امارات است، کنترل عدن را به دست گرفته و از مدتی پیش در آن اعلام خودمختاری کرده و همین امر اختلاف و درگیری با دولت هادی را که متحد عربستان است، در جنوب یمن افزایش داده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها