اسرائیل میان حباب رویاها و شکنندگی واقعیت

اسرائیل میان حباب رویاها و شکنندگی واقعیت
پنج‌شنبه 18 ارديبهشت 1399 - 22:50

"سرزمین برنج (لبنان) در اولین رویارویی نظامی با رژیم اسرائیل، به تلی از سنگ تبدیل خواهد شد."

العالم - کشکول

این سخن از جمله یاوه گویی های "موشه العاد" حاکم نظامی سابق اسرائیلی در شهرهای جنین و بیت لحم در اراضی اشغالی فلسطین، در مقاله ای در روزنامه صهیونیستی "یدیعوت احرونوت " است.

العاد در این مقاله، حزب الله و سید حسن نصرالله دبیر کل آن را با یک سری توهمات که کاملاً از هر بینش و درکی از واقعیت و تحولات موجود به دور است، مورد هجمه قرار داد.

سوال هایی که این حاکم نظامی اسرائیلی مطرح کرده است، درباره علت اقدام نکردن حزب الله به عملی کردن تهدیدات خود در آزادسازی الجلیل و شهرک های شمال فلسطین اشغالی است، همان طور که سید حسن نصرالله قبلا تهدید کرده بود.

العاد در توضیح عملی نشدن تهدیدات سید حسن نصرالله به دو مساله اشاره کرد و این مساله را به دو قضیه ربط داد.

وی گفت : مساله اول، این است که سید حسن نصرالله از سال 2006 ضعیف تر شده است و وی بیمار است و بیماری ، او را از بسیاری از کارها باز می دارد.

العاد، درباره مساله دوم، گفت که سید نصرالله با فشارهای زیاد از سوی اعضا و خانواده های مقاومت که منازل آن ها در گذشته در جنگ های میان حزب الله و اسرائیل تخریب شده است، مواجه است.

یاوه گویی های این افسر اسرائیلی به طور کامل با واقعیت حزب الله و قدرت آن در لبنان و منطقه که حتی دشمنان حزب الله قبل از دوستانش به آن اذعان دارند، مغایرت دارد.

سوال های افسر اسرائیلی درباره اینکه چرا حزب الله، شمال فلسطین را آزاد نکرده است، به دلایل اعتقادی حزب الله نیز باز می گردد، زیرا سید حسن نصرالله تاکید کرده است که به آن عقاید پایبند است و دلایل دیگری نیز وجود دارد که نمی توان آنرا نادیده گرفت.

از جمله اینکه، وارد شدن حزب الله به یک نبرد جدید، روزنه هایی از جنگ های پنهان و فتنه های داخلی را به رویش باز می کند، مادامیکه حزب الله بخواهد لبنان را از این جنگ و فتنه ها دور نگاه دارد و در این راه، بهای زیادی پرداخت کرده است.

اما دلیل دیگری که از طریق آن می توان ادعاهای افسر اسرائیلی را تکذیب کرد، گزارشی است که شبکه اول تلویزیون اسرائیل پخش کرد. این گزارش نشان دهنده نگرانی ها و وحشت رژیم صهیونیستی از "تحرک و اقدام ایران" در جبهه شمالی فلسطین اشغالی از طریق حزب الله بر اساس این گزارش است.

گزارش یاد شده همچنین از وجود کارگاه های نظامی پرده برمی دارد که برای شکافتن مسیر حفاظت از یکی از محورهای نظامی و ساختن استحکامات بزرگ به منظور تلاش برای ممانعت از هر گونه حمله احتمالی به جبهه شمالی فلسطین اشغالی تلاش می کند.

یک ضرب المثل معروف آسیایی هست که می گوید: سگی که بسیار پارس می کند، کم خطر است.

این ضرب المثل، به طور کامل درباره افسران اسرائیلی صدق می کند، که از نتانیاهو یاد گرفته اند و همواره تهدیداتی توخالی را با هدف به دست آوردن آرا و کرسی در هر جنگ سیاسی جدید در داخل اسرائیل سر می دهند.

پربیننده ترین خبرها