پیام تبریک رهبر کره شمالی به شی جین پینگ

پیام تبریک رهبر کره شمالی به شی جین پینگ
جمعه 19 ارديبهشت 1399 - 11:15

"کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی که پیش از این ۲۰ روز غیبت از انظار عمومی بار دیگر وی را در صدر اخبار رسانه های جهان قرار داده بود با ارسال پیامی به "شی جینگ پینگ" رییس جمهوری چین، موفقیت این کشور در کنترل ویروس کرونا را به وی تبریک گفت.

العالم- آسیا

"کی سی ان ای" خبرگزاری مرکزی کره شمالی روز جمعه گزارش کرد "کیم جونگ اون" در پیام خود ضمن ارسال سلام به شی، پیروزی چین در جنگ بزرگ علیه همه گیری بی سابقه کرونا را به وی تبریک گفته است.

کیم ضمن آرزوی سلامتی برای رییس جمهوری چین، تاکید کرده است روابط پکن و پیونگ یانگ با عبور از چالش ها ثبیت شده است و هر روز به شرایط خوب نزدیک می شویم و روابط توسعه می یابد.

گزارش حاکی است که کیم در این نامه اشاره ای به غیبت ۲۰ روزه خود و یا ارسال کمک های چین در راستای مبارزه با کرونا به پیونگ یانگ نکرده است.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی پس از ۲۰ روز شایعات گسترده درباره مرگ احتمالی وی، روز شنبه گذشته در انظار عمومی ظاهر شد تلویزیون دولتی کره شمالی رهبر این کشور را در مراسم افتتاح یک کارخانه کود در سونچون در استان پیونگان جنوبی نشان داد.

در حالی که کره شمالی تا کنون موردی از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور اعلام نکرده است چین موفق شده است شمار روزانه بیماران مبتلا به ویروس کرونا را به یکی دو مورد کاهش دهد.

از مجموع ۸۴ هزار و ۴۱۵ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در چین ۷۹ هزار و ۳۲۴ تن درمان و چهار هزار و ۶۴۳ تن هم فوت شده اند در حال حاضر فقط ۴۴۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های چین بستری هستند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها