خسارت ۳۰۰ میلیارد دلاری کرونا بر اقتصاد کشورهای عربی

خسارت ۳۰۰ میلیارد دلاری کرونا بر اقتصاد کشورهای عربی
جمعه 19 ارديبهشت 1399 - 18:24

رئیس اتحادیه سرمایه‌گذاران عرب خسارات وارده به اقتصاد کشورهای عربی ناشی از بحران شیوع ویروس کرونا را حدود ۳۲۳ میلیارد دلار برآورد کرد.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش خبرگزاری عمون اردن، حمدی الطباع رئیس اتحادیه سرمایه‌گذاران عرب، در ارزیابی‌های خود از وضعیت اقتصادی جهان عرب به گزارش اخیر صندوق بین‌المللی پول استناد کر که پیش‌بینی کرده اقتصاد کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا به سبب مقابله با کرونا و کاهش بهای نفت به میزان ۳.۳ درصد دچار رکود اقتصادی شود.

الطباع معتقد است که کشورهای عربی، چه صادرکننده نفت و چه واردکننده آن، تحت‌تاثیر کرونا قرار گرفته و به سبب پیامدهای ناشی از آن متحمل خسارت‌هایی شده‌اند که حدود ۱۲ درصد از کل اقتصاد این کشورها را شامل می‌شود.

رئیس اتحادیه سرمایه‌گذاران عرب در ادامه گفت: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که بدهی کشورهای عربی در سال ۲۰۲۰، ۱۹۰میلیارد دلار افزایش خواهد یافت که در نهایت به ۱.۴۶ تریلیون دلار می‌رسد.

به گفته الطباع، احتمال دارد که کسری مالی در کشورهای عربی از ۲.۸ درصد از تولید ناخالص در سال گذشته به ۱۰ درصد طی سال جاری افزایش یابد.

وی همچنین گفت: شرکت‌ها در منطقه عربی سه ماهه اول سال جاری به میزان ۴۲۰ میلیارد دلار که معادل ۸ درصد از کل ثروت منطقه می‌شود ضرروزیان دیده‌اند.

همه کشورهای دنیا به ویژه کشورهای عربی بیش از دو ماه است که درگیر ویروس کرونا هستند و برای مقابله با این ویروس مجبور به تعطیلی و تعلیق بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی و مذهبی خود شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها