گفت‌وگوی تلفنی پوتین و رئیس‌جمهور چین درباره مقابله با کرونا

گفت‌وگوی تلفنی پوتین و رئیس‌جمهور چین درباره مقابله با کرونا
جمعه 19 ارديبهشت 1399 - 21:38

رؤسای جمهور روسیه و چین روز جمعه تلفنی درباره تلاش‌های مشترک برای مقابله با ویروس کرونا و تولید واکسن این بیماری صحبت کردند.

العالم _ آسیا

کاخ کرملین روسیه اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین روز جمعه در تماسی تلفنی درباره موضوعات مختلف از جمله راه‌های مبارزه با ویروس کرونای جدید گفت‌وگو کردند.

بر اساس اعلام کرملین،‌ سران دو کشور از سطح همکاری عالی میان دو کشور از زمان شیوع ویروس کرونا قدردانی کرده و آمادگی خود برای ادامه همکاری مشترک برای تولید واکسن کرونا و مداوای این بیماری و تقویت تلاش جامعه بین‌الملل در این مسیر و جلوگیری از سیاسی کردن این موضوع تاکید کردند.

شی نیز در این تماس تلفنی ابراز اطمینان کردن که تلاش‌های مشترکی که مسکو و پکن و تمام جامعه بین‌الملل به کار گرفته به شکست تمامی بیماری‌ها و پیروزی قاطع در مبارزه با ویروس کووید-19 و غیر آن منجر خواهد شد.

چین نخستین کشوری بود که ویروس کرونا در این کشور و در استان هوبی و شهر ووهان به شدت شیوع پیدا کرد. اما این کشور روزهای اخیر توانست شیوع ویروس کرونا در این کشور را کنترل کند و تعداد ابتلای روزانه به کرونا در این کشور تک رقمی بوده و طی چند روز گذشته تلفات روزانه کرونا در چین صفر بوده است.

آخرین آمار مبتلایان به کرونا در چین حاکی از آن است که حدود 83 هزار نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 4 هزار و 633 نفر از مبتلایان نیز جان خود را از دست داده‌اند.

اما ویروس کرونا در روسیه همچنان به سرعت در حال شیوع بوده و بر اساس آخرین آمار، تعداد مبتلایان به کرونا در روسیه به بیش از 187 هزار نفر رسیده و قربانیان کرونا نیز از 1723 مورد فراتر رفته است.

فارس

پربیننده ترین خبرها