انصارالله، اتهام‌زنی آمریکا درباره نفت‌کش 'صافر' را رد کرد

انصارالله، اتهام‌زنی آمریکا درباره نفت‌کش 'صافر' را رد کرد
شنبه 20 ارديبهشت 1399 - 11:11

سخنگوی جنبش انصارالله یمن اتهام‌زنی وزارت خارجه آمریکا به این جنبش در خصوص نفت‌کش 'صافر' در سواحل استان الحدیده را رد کرد.

العالم - یمن

«محمد عبدالسلام» سخنگو و رئیس هیأت مذاکره‌کننده انصارالله یمن به اتهام‌زنی وزارت خارجه آمریکا به این جنبش مبنی بر اینکه مانع تعمیر و نگهداری نفت‌کش صافر در سواحل یمن است، واکنش نشان داد.

عبدالسلام در حساب توئیتری خود نوشت: «ما خیلی زودتر از اینها خواستار تعمیر و نگهداری (نفت‌کش صافر) شدیم اما نیروهای متجاوز تحت حمایت آمریکا عمدا با محاصره ظالمانه مانع‌تراشی کرده و مانع از هر گونه اقدامات مربوط به تعمیر و نگهداری شدند، لذا این نیروها مسئول پیآمدهای هر گونه نشت(نفت) خواهند بود همچنانکه واشنگتن نیز به دلیل حمایت سیاسی و نظامی از استمرار تجاوز و محاصره، مسئول خواهد بود».

پیشتر شبکه سعودی «العربیه» گزارش کرد که وزارت خارجه آمریکا از انصارالله برای همکاری با سازمان ملل و اعطای مجوز به آن جهت تعیمر و نگهداری نفت‌کش صافر درخواست کرده و انصارالله را به توقیف این نفت‌کش متهم کرده است.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود گفته بود که انصارالله مسئول هر گونه عواقب انسانی و زیست محیطی نشت نفت از کشتی صافر خواهد بود.

نفت‌کش صافر از چهار سال پیش در بندر رأس عیسی در الحدیده لنگر انداخته است و حاوی بیش از یک میلیون بشکه نفت سبک مأرب است.

شرکت نفت دولت صنعاء پیش از این گفته بود که ائتلاف عربی علیه یمن به رهبری عربستان سعودی نوامبر ۲۰۱۶ مانع دسترسی به نفت‌کش صافر و اجرای اقدامات مربوط به تعمیر و نگهداری آن شده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها