ریاض ارائه کمک‌ها به افراد وابسته به دولت مستعفی یمن را قطع کرده است

ریاض ارائه کمک‌ها به افراد وابسته به دولت مستعفی یمن را قطع کرده است
شنبه 20 ارديبهشت 1399 - 12:01

مشاور سابق سفارت دولت مستعفی یمن در ریاض خبر داد که ریاض سه ماه است که تمام کمک‌های مالی خود به تعدادی از سیاستمداران، اصحاب رسانه و افراد سرشناس وابسته به دولت مستعفی یمن را قطع کرده است.

العالم - عربستان سعودی

«انیس منصور» مشاور سابق سفارت دولت مستعفی یمن در ریاض، خبر داد، کمیته ویژه سعودی سه ماه است که تمام کمک‌های مالی خود به تعدادی از سیاستمداران، اصحاب رسانه و افراد سرشناس وابسته به دولت مستعفی یمن را قطع کرده است.

به گزارش وبگاه خبری «الخبر الیمنی»، مشاور سابق سفارت دولت مستعفی یمن در ریاض با گزارش اینکه ارائه خدمات خوراک در رستوران هتل «ذواری»، «موفمبیک»، «سنتر پلازا» و دیگر هتل‌هایی که به حساب کمیته ویژه عربستان به مقامات دولت مستعفی خدمات غذایی ویژه ارائه می‌کردند متوقف شده است، گفت که سعودی حتی تهدید کرده است که به این مقامات دیگر خدمات مسکن نیز ارائه نخواهد کرد.

انیس منصور در ادامه با اشاره افرادی چون «عبدالسلام جابر» و «عبدالناصر العوذلی» که پیشتر عربستان آنها را از صنعاء جذب کرده بود و به آنها درآمد ماهیانه می‌داد و سؤیت‌هایی در هتل در اختیار آنها گذاشته بود، گفت که این افراد در حصر خانگی به سر می‌برند، عربستان دیگر به آنها کمک مالی ماهیانه ارائه نمی‌کند و همچنین آنها را به سؤیت‌های کوچکی منتقل کرده است که شبیه به زندان هستند.

در همین ارتباط،‌ پیشتر عربستان سعودی اعلام کرده بود که با توجه به بحران مالی این کشور که در نتیجه کاهش قیمت نفت، ویروس کرونا و ادامه جنگ یمن به وجود آمده است، سیاست ریاضت اقتصادی در پیش خواهد گرفت.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها