عضو ارشد حماس از پیشرفت معامله تبادل اسرا خبر داد

عضو ارشد حماس از پیشرفت معامله تبادل اسرا خبر داد
شنبه 20 ارديبهشت 1399 - 13:54

یک عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در ارتباط با پرونده تبادل اسرا میان تل‌آویو و این جنبش گفت که به پاس تلاش میانجیگران، این اقدام پیشرفت داشته است.

العالم - فلسطین اشغالی

«باسم نعیم» عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در گفت‌وگو با روزنامه مصری «المصری الیوم» گفت که به پاس تلاش‌ مصر، آلمان و سوئیس پرونده تبادل اسرا میان تل‌آویو و حماس پیشرفت داشته است.

مذاکرات بر سر تبادل اسرا درست پس از آن شکل گرفت که «یحیی السنوار» در بحبوحه شیوع ویروس کرونا گفت، حماس حاضر است، در صورت آزادی اسرای فلسطینی سالخورده، بیمار، زنان و کودکان اسیر، «امتیازاتی جزئی» در پرونده تبادل اسرا بدهد.

به نوشته وبگاه خبری روزنامه المصری الیوم، عضو ارشد حماس با اشاره به اینکه مصر در وساطت میان تل‌آویو و حماس بسیار کوشیده است، گفت که دو مقام یکی از سازمان اطلاعات مصر و دیگری «رولاند اشتاینگر» فرستاده سوئیس با هماهنگی «نیکولا مالدین اُف» فرستاده سازمان ملل این وساطتت را هدایت می‌کنند.

باسم نعیم در ادامه گفت که مقامات مصری، سوئیسی و آلمانی اخیرا برای اعمال تغییرات پایانی این معامله دائما میان مصر، غزه و «اسرائیل» در حال سفر بودند.

این اظهارات در حالی است که چند روز پیش یک عضو حماس در رابطه با پرونده تبادل اسرا هر گونه پیشرفت در این خصوص را تکذیب کرده بود.

در همین ارتباط، کانال «۱۳» رژیم صهیونیستی، پیشتر، گزارش کرده بود که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به همراه کمیته وزارتی امور اسرا و مفقودشدگان برای بررسی پرونده اسرای صهیونیست در غزه، نشستی ویژه برگزار کرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها