افزایش مجدد موارد ابتلا به کووید-۱۹ در آلمان

افزایش مجدد موارد ابتلا به کووید-۱۹ در آلمان
يکشنبه 21 ارديبهشت 1399 - 15:07

تنها چند روز پس از لغو بخشی از محدودیت‌های مرتبط با کرونا در آلمان، موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در این کشور رو به افزایش است.

العالم - اروپا

به نقل از رویترز، همزمان با افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در آلمان آن هم تنها چند روز پس از لغو بخشی از محدودیت‌های مرتبط با کرونا، نگرانی‌ها در خصوص احتمال همه‌گیری مجدد این بیماری تشدید شده است.
بنیاد «رابرت کاک» که بر شیوع کووید-۱۹ در آلمان نظارت دارد، روز یکشنبه اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ در این کشور ۶۶۷ نفر افزایش یافت و به ۱۶۹ هزار و ۲۱۸ نفر رسید. همچنین بنا بر اعلام این مؤسسه، نرخ ابتلا به کووید-۱۹ در این کشور به ۱.۱ درصد رسیده است. این درصد به معنای نسبت انتقال بیماری از یک فرد بیمار به یک فرد سالم است و زمانی که از ۱ درصد بالاتر برود، به معنای تشدید شیوع بیماری است.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، چهارشنبه هفته گذشته و زیر فشار رهبران ۱۶ ایالت فدرال، دستورالعمل‌هایی را برای بازگشایی تدریجی فروشگاه‌ها و مدارس اعلام کرد. وی همچنین دستورالعملی اضطراری را برای بازگرداندن قرنطینه و محدودیت‌ها در صورت افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ اعلام کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها